Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gmail ontzettend traag; Firefox wel normaal  (gelezen 2759 keer)

gmail ontzettend traag; Firefox wel normaal
« Gepost op: 2010/06/01, 21:24:27 »
Sinds enkele dagen reageert Gmail hier ontzettend traag (anderhalve minuut).
Firefox doet het verder wel normaal. Ik draai nog steeds Ubuntu 9.10; uiteraard elke dag updaten zover noodzakelijk.
Wie weet wat daar mogelijk speelt of hoe ik daar achter kom?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: gmail ontzettend traag; Firefox wel normaal
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/01, 21:30:06 »
Heb ik ook last van,zit ook met een hele trage gmail,ik draai trouwens Chromium browser,en linux mint 9. ;)
Kubuntu 20.04

« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/01, 21:35:04 »
Heb ik ook last van,zit ook met een hele trage gmail,ik draai trouwens Chromium browser,en linux mint 9. ;)
Is dat ook van de laatste dagen; eigenlijk vandaag pas heel duidelijk?
Dan is Google mogelijk aan het werk op zijn servers?
Herman Brood

« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/01, 22:24:05 »
Ik heb er sinds zaterdag last van.Momenteel gaat het al wat beter.
Kubuntu 20.04

Offline joris vdb

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/01, 23:46:16 »
ik heb daar vroeger ook eens last van gehad (enkel gmail traag, firefox voor de rest niets mis mee, vooral scrollen ging traag). Maar dat was wel al vanaf het begin dat ik een nieuwe versie had geïnstalleerd en niet plots. En dat is toen verbeterd door de visuele effecten volledig af te zetten.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/01, 23:51:47 »
Hier ook met Lucid en Mint 9 allebeide met FF. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline HKAK

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/02, 00:04:09 »
met binnenhalen v POP3 met Kmail is gmail ook zelfs iets trager.
waarschijnlijk idd met de servers aan het prutsen.
Kubuntu 10.04, Mandriva 2010, XP,
core 2 duo 2024Rm 2x 160gb sata
2.6.32-22-generic / 2.6.26-7mdv
http://sites.google.com/site/sitehkak/

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/02, 00:10:00 »
Vanavond nog mail gelezen en verstuurd via GMail, geen probleem. Let wel, ik gebruik geen computergebonden e-mail programma als bv. evolution. Ik lees en verwerk alle e-mails direct op de server. Echter, ik werk weer met Chromium omdat ik enkele dagen geleden mekte dat FF knettertraag werd, en zo'n 75% van m'n CPU activiteit opslorpte. Met Chromium geen probleem.
Ik moet er even bij vertellen dat ik drie browsers gebruik. Konqueror (nog steeds my favourite), Chromium en Firefox.

Als ik dit alles lees, lijkt het dan niet meer een FF probleem te zijn?  ???

(Just a thought  ;))
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/02, 10:12:32 »
Hier geen enkel Firefox probleem te merken. Ik gebruik ook Mozilla Thunderbird en ook daar geen probleem.
Merkte vanochtend dat Gmail al een heel stuk sneller is, terwijl ik zelf niets heb aangepast. 
Ook nog even gekeken naar de Gmail helpdesk. Daar zag ik ook enkele meldingen van traagheid; geen structurele oorzaak vermeld.
Meest waarschijnlijke lijkt me toch dat het gaat om server-onderhoud bij Google.
Herman Brood