Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Lucid Lynx] Crash wanneer gebruik makend van ingebouwde messenger client.  (gelezen 783 keer)

Offline CRXDelSol

• Lid
Goedemorgen,

Sinds Lucid Lynx, heb je bij het 'me' gedeelte automatisch chat-accounts. Maar dat werkte eerst prima. Maar nu als ik daar weer gebruik van probeer te maken, en de laptop start het 'buddies'-venster, dan crashed de OS. (Knipperende CAPS-LOCK...)

Hoop dat mensen mij hiermee kunnen helpen. Verder een uitstekend OS.
Bedankt.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Een crash met een knipperend Caps Lock lampje betekent dat Ubuntu is vastgelopen met een Kernel Panic.
Een kernel panic wordt meestal veroorzaakt door kapotte hardware (geheugen, harde schijf, etc.) of door een bug in hardware drivers.
Heb je verder geen problemen met andere software of willekeurige vastlopers?

Offline CRXDelSol

• Lid
Een crash met een knipperend Caps Lock lampje betekent dat Ubuntu is vastgelopen met een Kernel Panic.
Een kernel panic wordt meestal veroorzaakt door kapotte hardware (geheugen, harde schijf, etc.) of door een bug in hardware drivers.
Heb je verder geen problemen met andere software of willekeurige vastlopers?
Nope.. Bovendien heb ik deze laptop nog niet zo lang. Het is elke keer op datzelfde moment. Ik heb wel gelezen dat dit inderdaad veel voorkomt bij WiFi verbindingen (zoals dus in mijn geval, wellicht een niet stabiele WiFi driver)

Offline CRXDelSol

• Lid
~ BUMP ~

Ik weet het probleem al, Empathy verkeerd in 'Kernel Panic' zodra het hoofdvenster wordt geopent, en dit ligt 'm waarschijnlijk aan die VMWARE Player.
Alleen krijg ik VMWARE player niet gedeïnstalleerd, want deze staat namelijk niet in de DPKG e.d...