Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST].icons map onzichtbaar  (gelezen 789 keer)

Offline Alphyton

• Lid
[OPGELOST].icons map onzichtbaar
« Gepost op: 2010/06/01, 07:32:44 »
Als ik in mijn ~.HOME folder kijk, staat daar geen .icons map. Ook als ik een nieuwe map met die naam aanmaak staat er dat deze naam al in gebruik is, maar hij staat er toch niet. Op google kan ik er niks op vinden, daarom maar hier. Deze kleine zeer irriterende foutjes had ik niet in Windows  >:(
« Laatst bewerkt op: 2010/06/01, 07:43:44 door Alphyton »
~ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei. ~

Offline RoelfJ

• Lid
Re: .icons map onzichtbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/01, 07:36:10 »
Dat is niet een irritant foutje  =D

die map staat verborgen. als je die zichtbaar wil hebben moet je ctrl+h indrukken. (tegelijkertijd)
*** post tenebras lux, reverendus dominus proles spuria ***

Offline Alphyton

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/01, 07:39:26 »
RoelfJ, bedankt voor je zeer snelle antwoord, het werkt inderdaad  ;)  Maar het is wel frustrerend als je het niet weet  :(
~ Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei. ~

Offline RoelfJ

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/01, 07:45:49 »
@Alphyton
Daar liep ik als voorheen verknocht windows gebruiker ook tegenaan. Maar met behulp van dit forum kom je al snel tot antwoorden. Misschien een tip voor de volgende keer.... Bovenaan dit forum zit een zoekfunctie. Als je daar de kernwoorden invuld, zal je versteld staan wat er al aan kennis gespuit is.
Inmiddels kan ik zeggen dat Ubuntu me heel veel plezier geeft, en dat ik iedere keer weer versteld sta van de mogelijkheden.

Ook kan je dit topic het label opgelost geven... das wel zo netjes voor de andere gebruikers.

Plezier op dit forum! En doe er je voordeel me  =D
*** post tenebras lux, reverendus dominus proles spuria ***

Re: [OPGELOST].icons map onzichtbaar
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/01, 10:29:20 »
Grote kans dat je dit al door hebt, maar even ter informatie, de . staat voor verborgen. :)
Als je een punt voor een bestandsnaam (of een naam van een map) zet, dan wordt het desbetreffende bestand verborgen.

Als ik dus de naam van de afbeeldingenmap verander van 'Afbeeldingen' naar .Afbeeldingen dan wordt deze map verborgen en kan ik hem niet meer zien. (Totdat ik verborgen mappen zichtbaar maak met ctrl+h) ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?