Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemde toon uitschakelen?  (gelezen 781 keer)

Vreemde toon uitschakelen?
« Gepost op: 2010/05/24, 17:50:26 »
Als ik iets beluister(mp3, youtube etc) op ubuntu 10.04, dan hoor ik uit het niets een geluidje(korte toon/melodie), en deze toontje laat zich elke 5 minuten of minder horen. Hoe kan ik het uitzetten.?

Ik heb de waarschuwings geluiden al uitgezet ...

Offline jan11000

• Lid
Re: Vreemde toon uitschakelen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/24, 18:35:57 »
Kijk eens bij invoer, zet daar alles uit.
Wat heb je allemaal aangesloten aan je pc, wat mischien dit kan veroorzaken. Wireles, bluetooth, usb soundcard etc.
Start eens met de livecd, heb je het dan ook.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/25, 18:44:18 »
@havenoname, dit klinkt -zoals je het omschrijft- eerder als een herinneringssignaal dat je een applicatie nog open of op hold hebt staan. Kijk eens of je bv. een radiostreamer of een messenger-achtig programma open hebt staan, en sluit die eens af. Werkt dat?

kleine update: zo'n geluid zoals jij omschrijft, hoor ik ook als ik emesene open heb staan.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/25, 18:51:08 door asphyxia »
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/31, 21:34:42 »
Bedankt voor de hulp jongens.

asphyxia ik denk dat jij het bij het rechte eind hebt!
Ik gebruik namelijk ook emesene en de geluidsmeldingen stonden aan.
Ik wacht nu af of er nog een geluidje komt.