Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iconen opstartsessies van paneel verdwenen [opgelost]  (gelezen 1902 keer)

Offline Ooievaar

• Lid
Iconen opstartsessies van paneel verdwenen [opgelost]
« Gepost op: 2010/02/27, 17:05:16 »
Draai Ubuntu 9.04. Normaal heb ik naast de tijd/datum de iconen van de opstarttoepasingen staan. Zoals icoon voor geluid, netwerk, checkgmail en voor mijn hp printer (hp lip). De sessies worden volgens mij wel gestart (ze staan ook gewoon in de lijst met opstarttoepassingen). Van de HP opstarttoepassing krijg ik als enige een foutmelding. Van de overige sessies niet. Hoe krijg ik het voor elkaar dat bij het opstarten van de pc de iconen weer in het paneel komen?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/27, 20:52:03 door Ooievaar »

Re: Iconen opstartsessies van paneel verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/27, 17:23:06 »
Voeg eens het mededelingengebied toe aan het paneel (rechts klikken).

Offline HarzG

• Lid
Re: Iconen opstartsessies van paneel verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/27, 17:26:29 »
Kan je iets meer over je systeem vertellen?
1. Is je systeem bijgewerkt (bijv. 32 of 64bit, welke kernel, welke grafische kaart heb je)?
2. Werk je met X/K/Ubuntu?

De laatste tijd heb ik nl. af en toe ook problemen met mij icoontjes in het paneel. Met name mijn network-manager-applet is aan het spoken (dat ding veranderd zijn icoontje en ik heb 2-3 keer mijn thema veranderd om het zo als ik wil te krijgen. Uiteindelijk heb ik mij erbij neergelegd - kost mij te veel tijd, maar is wel irritant. Ik gebruik Xubuntu 9.10 en heb een 64bits-systeem.
~$ uname -a
Linux HarzG 2.6.31-19-generic #56-Ubuntu SMP Thu Jan 28 02:39:34 UTC 2010 x86_64 GNU/Linux
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ooievaar

• Lid
Re: Iconen opstartsessies van paneel verdwenen [opgelost]
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/27, 20:13:18 »
Voeg eens het mededelingengebied toe aan het paneel (rechts klikken).

Dank je, de oplossing lag dus dichterbij dan ik dacht....

Re: Iconen opstartsessies van paneel verdwenen [opgelost]
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/29, 20:36:52 »
heeeele goeie

Bedankt

Ronald