Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Meer dan 500 inschrijvingen voor lezingen en workshops Ubuntu Releaseparty 2010  (gelezen 4873 keer)

jesse2314

  • Gast
super, meer dan 450 inschrijvingen =D ubuntu heeft de toekomst, en windows is *** :evil:

Offline frits1954

  • Lid
Doen we alleen Ubuntu of ook Iubuntu Xubuntu & Kubuntu 10.04. ?
Want die doen en vaak wel langer over
voor al op oude machientjes, daar staat tegen over dat je er dan wel een paar te gelijk kan doen ;)

Frits1954  :)
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offtopic:

Dat is een goed punt. Er zijn meer ubuntu versies dan Ubuntu, en die diversiteit mogen we wat mij betreft niet aan toekomstige gebruikers onthouden. :)

Wat is eigenlijk de beste versie voor oudere computers op dit moment? Ik heb wel eens gelezen dat Xubuntu al lang niet meer zoveel lichter is voor een computer als Ubuntu, terwijl Lubuntu op oudere computers wel significant sneller draait dan Ubuntu. Maar levert Lubuntu op dit moment ook al de kwaliteit die Ubuntu en Xubuntu leveren?

Offline TopGear

  • Forumteam
Bij mij is Lubuntu niet erg stabiel to be honest. Beter een alternate-intall doen met icewm oid.

Lubuntu gaat hier echter vrij goed. Draait ook een stuk vlotter en stabieler dan Xubuntu. (Op de laptop van mijn vader)
Wel komt er standaard geen package manager bij. Ik heb er Softwarecentrum op geïnstalleerd, nadeel is alleen dat het softwarecentrum nog relatief zwaar is. (Loopt nog acceptabel maar wel vrij log)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

jesse2314

  • Gast
Ik gok, dat er dit jaar op de ubuntu release partie zo n 1000 mensen aanwezig zullen zijn.

Hoeveel daarvan zijn er nieuw...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

jesse2314

  • Gast
Heel veel ;)

Offline Thijsg

  • Lid
Prosper, dat zou inderdaad nog wel eens kunnen tegenvallen. Overigens is het Team klein in vergelijking met het aantal bezoekers. De meeste leden hier die komen zitten ook in het Team.

Jesse, kom jij ook?

jesse2314

  • Gast
Nee helaas ik kan niet, ik had heel graag mee gewilt, maar ik heb wel mee geholpen aan de release partie =D

1000 bezoekers lijkt me sterk eerlijk gezegd... Maar ik denk wel dat er vrij veel nieuwe mensen met Ubuntu gaan kennismaken op de party. De HCC heeft flink promotie gemaakt voor de party onder haar leden. En de meeste HCC leden gebruiken Windows. Verder is het zo dat er meer mensen www.releaseparty.eu bezoeken vanuit Windows (49%) dan vanuit Linux (46%). Dit verschil is voor hcc-linux.nl nog wat groter: 59% Windows bezoekers, en 35% Linux bezoekers.

Nog een aardige statistiek: van de bezoekers van www.releaseparty.eu gebruikt 76% Firefox, Chrome of Opera en maar 18% gebruikt IE.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/24, 18:37:45 door Thomas de Graaff »

jesse2314

  • Gast
Thomas de Graaff, heb je mijn pm nog ontvangen?

Ja, weer een mooi filmpje gemaakt jesse! Die gaan we ook zeker laten zien op de party. :D

jesse2314

  • Gast
Mooi zo :D

Offline frits1954

  • Lid
Zijn er Cd'tjes met Kubuntu Xubuntu & Lubuntu of moeten we zelf ff een Cd'tje branden

Op mijn Laptopje Intel P 3  Wou Ubuntu niet draaien CPU constant 100 a 98 % belast,
Xubuntu draait redelijk  30  a  45 % belast van de CPU   :)   iubuntu heb ik geen ervaring mee.

Moet ik mijn Laptopje met Xubuntu mee nemen dat mensen wat kunnen spelen? en kijken ?

« Laatst bewerkt op: 2010/05/25, 17:23:03 door frits1954 »
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Misschien een stomme vraag, maar wat is iubuntu? ???
Of bedoel je Lubuntu?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Zijn er Cd'tjes met Kubuntu Xubuntu & iubuntu of moeten we zelf ff een Cd'tje branden

Op mijn Laptopje Intel P 3  Wou Ubuntu niet draaien CPU constant 100 a 98 % belast,
Xubuntu draait redelijk  30  a  45 % belast van de CPU   :)   iubuntu heb ik geen ervaring mee.

Moet ik mijn Laptopje met Xubuntu mee nemen dat mensen wat kunnen spelen? en kijken ?

Xubuntu en Kubuntu zijn op de party vanaf het netwerk te installeren. Maar een backup in de vorm van cd's of usb sticks kan geen kwaad, netwerken kunnen uitvallen. Ik vraag me nog af of we wel Lubuntu installaties moeten doen, ik las dat er geen grafische pakketbeheerder in zit, en dat is voor beginners toch echt wel een must.

Voor wie een multiboot usb stick wil met de verschillende live cd's erop:
http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/multiboot-usb-stick/msg603058/#msg603058

En een demo laptop met Xubuntu is natuurlijk altijd leuk. :)
« Laatst bewerkt op: 2010/05/25, 11:30:50 door Thomas de Graaff »

Volgens mij staat Synaptic wel geïnstalleerd, dat is echter voor beginners ook sterk af te raden.
Je kan ook Software Center handmatig installeren, dat gaat bij de meeste Lubuntu pc's nog wel gangbaar... (Vrij traag dus, maar nog lang niet onwerkbaar)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

app-Install is ook wel gangbaar