Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ¡OPGELOST! hoe krijg je in vredesnaam een icecast server aan het werk???!!!  (gelezen 2634 keer)

Offline elloco

• Lid
Onder windows draaide ik met alle gemak een icecast server. Even wat aanpassen in een xml filetje en klaar. Klik op start server en hups het draait.
Ik ben origineel al 5 dagen alles aan het lezen wat ik maar kan vinden over hoe en wat, maar het ding draait nog niet.
Wat ik ook invul waar dan ook resulteert in niets!!!
via html naar de admin en nee hoor geen toegang. in een config file wat veranderd aan wachtwoorden en weer een keer proberen....hetzelfde antwoord.
Waar kan ik een gui vinden die sence maakt zodat je de server aan en uit kan zetten en daadwerkelijk wat kunt invullen en veranderen???
Erg frustie al dat gelees en tot niets komen.
Ik werk al zo'n 3 jaar met ubuntu en heb nu de 10.04 64 bits draaien en ben erg blij normaal gesproken over dit OS, maar dit van die server maakt me echt wanhopig.
Is er iemand weet waar en hoe ik dit moet doen????

alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2010/05/17, 01:03:25 door elloco »

Offline ivo

• Lid
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline elloco

• Lid
Re: hoe krijg je in vredesnaam een icecast server aan het werk???!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/17, 01:02:45 »
Ivo, het is dat ik in chili woon maar anders kwam ik naar je toe om je een dikke knuffel te geven!!!
Dit werkte!
De gewone installatie via synaptic wilde echt niet. Dit dus wel!
Echt geweldig bedankt