Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Frostwire blijft emmeren over java6  (gelezen 2708 keer)

Frostwire blijft emmeren over java6
« Gepost op: 2010/05/08, 19:33:50 »
Ik het ubuntu extra's geïnstalleerd (en dus denk ik ook dat java6 geïnstalleerd is.) Toch blijft Frostwire maar emmeren over een niet geïnstalleerde Java6. Volgens nakijken staat Java wel geinstalleerd. Iemand een ideetje voor dit?

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Frostwire blijft emmeren over java6
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/08, 20:34:07 »
Misschien ken je deze link al, maar toch: http://sites.google.com/site/computertip/java

« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/08, 20:49:34 »
Misschien ken je deze link al, maar toch: http://sites.google.com/site/computertip/java
Kleertig, ik ga dat uitproberen. Maarre, ik heb dat nooit hoeven doen. Het is toch de bedoeling dat het bij iedere versie juist minder complicado wordt.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/08, 21:02:41 »
Momenteel is openjdk de standaard geworden. En die werkt nog niet in 100% van de gevallen.
De sun-jre (oorspronkelijke java) wordt al een tijdje niet meer automatisch bijgewerkt, dus als je die wilt gebruiken levert dat extra werk op.

Het is maar een tussenfase.

« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/08, 21:31:15 »
Ik mopper niet heel hard. Ik werk al 3 jaar met Ubuntu. En ik ben heel lang tevreden geweest met het revolutionaire karakter van dit OS. En ik ben nog steeds tevreden, begrijp me allemaal goed. Maar kunnen ze dan die LTS versies dan in ieder geval niet ergens in tussenfases laten belanden?

Nou ja, neem me niet kwalijk

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/13, 14:36:52 »
Ik krijg het niet voor elkaar. Ik kom niet goed uit de pagina's en links die me toegezonden zijn over Java. Als ik een bin pakketje binnenhaal en ik probeer het te openen met sh, dan blijft mijn processor-snelheid tegen te 90% aanhikken en voor de rest gebeurt er niets.
Ik kom ook niet goed uit de doorverwijzingen.
Moet ik me er bij neerleggen dat ik geen Frostwire kan draaien. Heeft iemand frostwire onder 10.4 aan de praat gekregen en hoe deed ie dat?

Offline Tom

• Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/13, 20:06:17 »
Momenteel is openjdk de standaard geworden. En die werkt nog niet in 100% van de gevallen.
De sun-jre (oorspronkelijke java) wordt al een tijdje niet meer automatisch bijgewerkt, dus als je die wilt gebruiken levert dat extra werk op.

Het is maar een tussenfase.

Het probleem hier is niet dat openjdk niet in 100% van de gevallen werkt, het probleem is dat Frostwire Sun Java als afhankelijkheid heeft.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/13, 20:09:29 »
Dan moet je niet de .deb downloaden, maar de .tar.gz.
De .deb die de jongens en meisjes van Frostwire gemaakt hebben is gewoon niet goed, want er is geen sun-java meer voor Ubuntu.

« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/13, 20:11:48 »
Hier is sun-java er nog, anders kon ik Frostwire's .deb ook niet installeren Johan.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/13, 20:19:02 »
Java.
Sun java has been deprecated. Openjdk is now the default, i.e installing ubuntu-restricted-extras with recommends will install openjdk and the icedtea plugin. Openjdk has been certified by Java SE Test Compatibility Kit (TCK) and is compatible with the Java(TM) SE 6 platform on the amd64 (x86_64) and i386 (ix86) architectures. However sun-java is in the partner repo.
There's a bug regarding the icedtea plugin and certain applets.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/openjdk-6/+bug/551328
Not fixed yet. Workaround may be to create a new Firefox profile.

Verder zit sun-java alleen nog in de partner-repo, die moet je dus wel aangezet hebben.

« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/13, 20:25:25 »
Ok, never mind.

* Vistaus schaamt zich

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/05/14, 10:47:05 »
Eenvoudiger: haal hem van getdeb dan worden de juiste afhankelijkheden geinstalleerd

http://www.getdeb.net/updates/Ubuntu/all#how_to_install