Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST:firefox plugins  (gelezen 1902 keer)

Offline maarth

• Lid
OPGELOST:firefox plugins
« Gepost op: 2010/05/05, 11:13:04 »
sinds ik lucid geinstald heb en opera erop gezet heb,kan hij de plugins van Firefox niet vinden .
moet ik nu voor elk bv mp3 de plugin en pad installen .
of is er een manier zodat in 1 keer alle plugins en instellingen van firefox kan over nemen.
waar kan ik trouwens die plugin map vinden of zitten ze niet allemaal in een map.
alvast bedankt voor de moeite.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/12, 10:28:47 door maarth »

Offline Lexaldo

• Lid
Re: firefox plugins
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/05, 11:18:28 »
Nadat ik deze aanwijzingen had gevolgd, werkte vrijwel alles in FF en zaten er redelijk wat plugins in.

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/05, 12:14:45 »
sinds ik lucid geinstald heb en opera erop gezet heb,kan hij de plugins van Firefox niet vinden .
Flash en Java zouden het zonder problemen via de Mozillamap moeten doen.
Vanaf versie 10.1 werkt Opera niet meer met de Totem-plugin.
Wat je kan doen is de Totem-plugin vervangen voor de Xine-plugin en dan even checken of alles in Firefox nog naar wens werkt. Dit is de meest eenvoudige methode.
Wil je toch Totem in Firefox blijven gebruiken dan kun je de Xine-plugin vanuit Synaptic installeren en die dan als root handmatig vanuit usr/lib/mozilla/plugins naar de map usr/lib/opera/plugins overhevelen en 'm dan ook nog uit de map usr/lib/xulrunner-addons/plugins verwijderen.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline maarth

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/06, 01:26:35 »
flash en java doen het wel alleen de plugins voor mp3 en video,maar kan ik ook de mplayerplugin installeren of krijg ik dan problemen met de totem (vlc)plugin voor firefox.
 bedankt voor de snelle antwoorden.

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/06, 13:25:30 »
flash en java doen het wel alleen de plugins voor mp3 en video,maar kan ik ook de mplayerplugin installeren of krijg ik dan problemen met de totem (vlc)plugin voor firefox.
 bedankt voor de snelle antwoorden.
Behalve de Totem-plugin doen alle plugins het in Opera. Ik raad de Xine-plugin aan omdat ie na Totem, het meest all-round is. In Ubuntu 10.04 zul je de MPlayer-plugin niet meer terugvinden in Synaptic. Deze is vervangen door de Gecko-player. Maar van alle plugins, speelt deze de minste dingen af.
Twee plugins in een browser geeft altijd problemen, of dat nou Firefox of Opera is. In Firefox kun je dit nog min of meer ondervangen met de MediaPlayerConnectivity, maar dat werkt toch nooit zo mooi als één plugin.
In de nieuwste Opera snapshot kun je, als je meerder plugins hebt geïnstalleerd met je rechter muisknop op zich een pluginkeuze maken, maar dan zit je ook steeds te hannesen. De snapshots zijn ook nog niet helemaal stabiel en hebben nog wat bugs.
Al met al raad ik je de bovenstaande handelswijze aan. Dus óf een andere plugin voor beide óf Totem lekker laten staan in Firefox en bijvoorbeeld Xine-plugin in Opera installeren. :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline maarth

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/11, 10:32:09 »
bedankt nou dan ga ik de xineplugin installen en totem weghalen,volgens link in 1e bericht.
nog bedankt voor de snelle antwoorden.