Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: lucid lynx rc wifi verbreekt geregeld  (gelezen 1397 keer)

Offline edwinv

• Lid
lucid lynx rc wifi verbreekt geregeld
« Gepost op: 2010/04/28, 17:27:14 »
op mijn acer aspire one 150 heb ik ubuntu 10.04 rc geinstalleerd - alles werkt prima  enkel wifi verbreekt geregeld -- wil ik bestanden downloaden verbreekt de verbinding geregeld soms 4  of 5 maal om een bestand van 50 mb binnen te halen

een distro downloaden duurt normaal ongeveer 6 min  nu met alle vebrekingen ongeveer 20 min

waarschijnlijk heeft dit te maken met de  athk5 driver -- heeft er nog iemand gelijkaardige problemen en heeft er iemand een oplossing voor

met ubuntu 9.10 had ik dit probleem niet

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: lucid lynx rc wifi verbreekt geregeld
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/28, 17:30:24 »
Ik heb ook een Acer Aspire One A150. En geen enkel probleem met Ubuntu Netbook Remix 10.04.....

Ik heb het als volgt aangepakt:
http://sites.google.com/site/computertip/aa1

Inclusief de zwarte-lijst-ingreep, dus. Mogelijk ligt het daaraan. Probeer het eens?

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/28, 18:00:39 »
@Pjotr

dank je voor de tip -- ik zal het uitproberen - ik heb de gewone ubuntu versie niet de netbook - maar zal de netbook versie ook uitproberen

laat het nog weten hoe het afloopt

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/28, 20:21:30 »
heb net de lucid netbook remix erop gezet maar resultaat is hetzelfde -- wifi verbreekt na een tijdje
heb alle stappen doorlopen op site van pjotr

in ubuntu 9.10 had ik dit probleem niet -- dus er moet iets veranderd zijn indeze versie

het ligt niet aan mijn internet verbinding want indien ik een usb ontvanger inplug op mijn acer blijft de verbinding netjes behouden

weet er nog iemand raad ?

waterveenmos

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/07, 11:14:11 »
Het probleem met de verbrekende WIFI had ik ook, en het is eenvoudig op te lossen. De oplossing is hier te vinden:

http://subbass.blogspot.com/2010/05/howto-ubuntu-1004-lucid-post-install.html

In het kort:
- Ga naar Systeem / Voorkeuren / Software Bronnen
- Activeer alle ongeactiveerde repo's ('sources' hoeft niet)
- Start Synaptic
- Herlaad de bronnenlijst
- Zoek naar een pakket linux-backports-modules-wireless-lucid-generic die overeenkomt met je kernel versie en installeer deze, inclusief alle additionele pakketten die daarvoor nodig zijn (dat geeft Synaptic vanzelf aan). Je kernel versie kan je vinden door in een terminal-venster 'uname -a' te typen.
- Herstart de computer na installatie, en het probleem moet opgelost zijn.

Bij mij werkte dit prima. Kijk overigens ook eens op de site die ik hierboven gelinkt heb, daar staan meer goede tips om problemen (bijv met de cardreaders) op te lossen.