Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [HEROPEND] Hardy Heron: MIDI valt gedeeltelijk weg  (gelezen 859 keer)

Offline JvH

• Lid
[HEROPEND] Hardy Heron: MIDI valt gedeeltelijk weg
« Gepost op: 2008/05/11, 12:13:59 »
Ik heb een eigenaardig probleempje met mijn geluid in Hardy, wat ik nog niet had in Gutsy. Als ik het spelletje Pingus opstart, krijg ik het beginmuziekje maar voor de helft te horen. Veel tonen vallen gewoon weg, net of bepaalde kanalen uitstaan ofzo.
Het afspelen van MP3's bijv. gaat wel goed. Ik heb het idee dat het hier gaat om een probleem met mijn MIDI-weergave. Is iemand anders dit ook opgevallen? Weet iemand misschien een oplossing?

EDIT: Het lijkt inderdaad een MIDI-probleem te zijn. Ik heb eerst het pakket timidity geïnstalleerd; kennelijk heb je dit nodig om überhaupt MIDI-bestanden af te kunnen spelen.
Vervolgens heb ik enkele .MID-bestanden gedownload. Als ik deze afspeel (in Totem) krijg ik alleen de begeleiding te horen - de hoofdmelodie valt compleet weg.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/01, 16:09:36 door JvH »

Jean_

• Gast
Hardy Heron: MIDI valt gedeeltelijk weg
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 13:02:00 »
Dan heb je misschien net dat instrument wat de hoofdmelodie speelt niet in je midi banks zitten. Oplossing heb ik hier ook niet voor, ik zag alleen dat in bv de soundfonts die je hier en daar kunt downloaden, lang niet alle instrumenten zaten die bv de soundblasterdriver in window$ je wel geeft.

Offline JvH

• Lid
Hardy Heron: MIDI valt gedeeltelijk weg
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/12, 14:24:51 »
Ik had ook ergens gelezen dat ze in Hardy Heron overgegaan zijn op PulseAudio. Misschien dat het op de een of andere manier daarmee samenhangt...
In Gutsy heb ik iig ook niet apart soundfonts gedownload, dus ik neem aan dat die toen zijn meegeïnstalleerd, en die werkten goed. Maar misschien hebben ze daar ook iets mee uitgehaald in Hardy.

UPDATE: als ik een .mid-bestand afspeel met timidity vanaf de opdrachtregel, geeft dit programma inderdaad aan dat bepaalde instrumenten niet gedefinieerd zijn. Als ik deze handmatig toevoeg aan freepats.cfg (freepats wordt samen met timidity geïnstalleerd) krijg ik het gewenste resultaat.
Als ik Pingus start heb ik echter nog steeds maar het halve muziekje. Kan het kloppen dat aplaymidi wordt gebruikt door programma's die MIDI weergeven? Als dat zo is, weet iemand hoe ik het gedrag van aplaymidi kan beïnvloeden? Ik heb de man-pagina bekeken, maar erg veel opties biedt dit programmaatje niet...

Offline JvH

• Lid
Re: Hardy Heron: MIDI valt gedeeltelijk weg
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/06, 15:27:12 »
Tegenwoordig werkt MIDI wel goed... ik zet dit draadje maar op OPGELOST.

Offline JvH

• Lid
Re: [HEROPEND] Hardy Heron: MIDI valt gedeeltelijk weg
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/01, 16:12:04 »
Heel vreemd. Kennelijk is er sprake van een regressiebug o.i.d. bij de overstap van Karmic naar Lucid...
Het probleem is weer terug (het half wegvallende beginmuziekje bij het spel Pingus). Hebben anderen hier ook last van? Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?