Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Chromium, geen icoon (hoe te starten?)  (gelezen 958 keer)

Offline ejfrolich

• Lid
Chromium, geen icoon (hoe te starten?)
« Gepost op: 2010/04/28, 13:42:31 »
Heb net Chromium geinstalleerd. Dan zou je bijna verwachten dat de voorgestelde methode om het programma te draaien ook werkt. Helaas echter staat er onder toepassingen>internet geen icoon voor het programma. In de terminal chromium intikken werkt ook al niet.

In de niet Open Source Chrome werkt dat toch echt voorspelbaarderder. Wat doe ik hier niet goed?

Ik draai de laatste versie Ubuntu in 64bit.

Ernst-Jan
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Lexaldo

• Lid
Re: Chromium, geen icoon (hoe te starten?)
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/28, 14:57:28 »
Heb je geen Google Chrome geïnstalleerd? Dan is de opdrachtregel: /opt/google/chrome/google-chrome %U

EDIT: oeps niet goed gelezen: je hebt geen chrome geinstalleerd.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/28, 14:59:39 door Lexaldo »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/28, 16:58:18 »
Heb net Chromium geinstalleerd. Dan zou je bijna verwachten dat de voorgestelde methode om het programma te draaien ook werkt. Helaas echter staat er onder toepassingen>internet geen icoon voor het programma. In de terminal chromium intikken werkt ook al niet.

In de niet Open Source Chrome werkt dat toch echt voorspelbaarderder. Wat doe ik hier niet goed?

Ik draai de laatste versie Ubuntu in 64bit.

Ernst-Jan
normaal moet hij bij internet staan probeer anders eens chromium-browser in je terminal

je kan zelf een starter aanmaken dan is het comando "chromium-browser %n" (zonder de "")
en het icoontje kan je dan vinden bij /usr/share/icons/hicolor/48x48/apps/chromium-browser.png

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/28, 17:29:30 »
heb je het geinstalleerd vanuit het softwarecentrum?

Offline Remuzzz

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/29, 09:50:54 »
Heb je het pakket chromium geinstalleerd? Je moet namelijk chromium-browser hebben. Die verscheen bij mij wel in het menu.

(Probeer anders eens opnieuw op te starten?)