Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: zoneminder  (gelezen 1833 keer)

Offline roepie

• Lid
zoneminder
« Gepost op: 2010/03/20, 11:36:10 »
Hallo,

Merendeels werk ik op een windows computer. Af en toe experimenteer ik wat met ubuntu. Nu ben ik van plan een bewakingssysteem te gaan opzetten met een aantal webcams.
Heeft iemand ervaring met het opzetten van zoneminder op een ubuntu 9.10 server?
Welke hardware is hiervoor nodig of gewenst (stil, energiezuinig, kwaliteit video)? Zitten er nog "bugs" in de laatste versie van zoneminder? Kun je gebruik maken van draadloze webcams? Is tegelijkertijd audiostreaming mogelijk? kun je het systeem "van buitenaf besturen"? Hoeveel (software)onderhoud is nodig? Is dit wel te doen voor een beginneling?
Graag jullie mening.
Alvast bedankt voor de tips.
groetjes,
roepie

Offline Sharky_80

• Lid
Re: zoneminder
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/16, 22:40:30 »
Hoi Roepie,

Ik zit met een zelfde probleem... Aangezien jouw topic al een maand oud is; heb je al een oplossing of werkend systeem?

Ik heb zelf een Elro C910IP draadloze IP camera en een Ubuntu server 8.04. Ik gebruik ZM 1.22.3

Onder een Windows omgeving (Vista) werkt de camera prima... Maar in bovengenoemde situatie wil het me maar niet lukken beeld te krijgen...
Heb jij enig idee?

Offline roepie

• Lid
Re: zoneminder
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/25, 21:45:45 »
Hallo Sharky_80,
Sorrie voor het late antwoord. Ik heb zelf nog geen werkend systeem. Het plan is op een nieuwe computer de stabiele versie van Ubuntu 10.04 LTS te installeren. De 2e beta release hiervan is pas  verschenen. Vervolgens ben ik van plan de nieuwste versie van zoneminder (V.1.24.2)  hierop te installeren. Ik heb nog geen camera; wil het eerst proberen met 1, om later met 4 camera's te gaan werken. Bij de keuze van de camera zal ik me laten leiden door de door de zoneminder-community aanbevolen lijst. (www.zoneminder.com/wiki/index.php/contents; hardware compatibility list). Jouw Elro camera staat niet in die lijst.
Als ik meer ervaring heb, zal ik je weer inlichten.
met groet,
roepie