Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Temperatuur programma voor grafische kaart  (gelezen 1581 keer)

Temperatuur programma voor grafische kaart
« Gepost op: 2010/04/19, 20:21:52 »
Hallo,

De laatste dagen heeft mijn computer echt last van het beeld dat constant vastloopt. Het is alleen het beeld, want muziek op achtergrond gaat gewoon verder. Maar ik kan wel niets meer doen en moet altijd geforceerd afsluiten (op knop blijven duwen)

Nu heb ik een Acer Aspire 7738G, en ik hoorde dit weekend dat Acer nogal eens durft kampen met temp problemen, deze laptop is namelijk nog maar 3 maand oud ofzo.

Ik heb met lm-sensors wat gekeken naar temps van m'n 2 CPU's, en toevallig liep die vast 2 seconden nadat ik sensors bekeken had. Ze hadden alletwee een temp van 44°C, wat perfect is.

Maar weet iemand een programma, widget, of iets anders, dat klein is, en on top kan blijven, zodat ik kan controleren als hij vastloopt, hoe warm die was op dat eigenste moment?

Mijn grafische kaart is een Nvidia GeForce GT 240M

Alvast bedankt.

Offline jan11000

• Lid
Re: Temperatuur programma voor grafische kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/19, 20:42:37 »
nvclock_gtk
Hier kun je de temp bekijken.

glxgears
hiermee kun je de gpu stressen, scherm groot trekken. Ik weet alleen niet of de gpu vol belast wordt. Misschien meerdere keren openen.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/19, 20:44:15 door jan11000 »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/19, 20:53:27 »
Bedankt voor je antwoord!

Maar glxgears wordt niet gevonden met sudo apt-get install glxgears?

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/19, 21:33:03 »
Start synaptic en zoek erop?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/19, 21:46:43 »
Heet >  mesa utils  in synaptic
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/19, 22:56:19 »
Inderdaad, hartelijk dank!