Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CodeWeavers (Crossover Games & professional) geeft 25% korting op hun producten  (gelezen 3006 keer)

Offline Mshraks

• Lid
Ikzelf zie het nut niet in om te betalen voor iets wat je ook gratis kan krijgen 25% korting of niet. :|
Wine werkt even goed meeste gevallen geloof zelf beter dan Crossover games (Linux).
Wat ik lees op de Crossover Linux site wat betreft het aantal en soort games dat werkt onder Crossover is een bijna exact kopie van wat er op de WineHQ site staat.
Ik blijf wel lekker bij Wine,werkt het daar niet op dan ook niet Crossover...
4 GB DD3 RAM OCZ 1066Mhz
Hardeschijf : Maxtor 500GB
Processor : AMD Phenom II X4 955 Black Edition 4x 3.2 Ghz 8.0 MB total cache
Video : Sapphire Radeon HD 5770 1Gb GDDR5
Mainboard: MSI 760GM-E51

Volledig akkoord met wat hierboven gezegd is.

Crossover linux werkt gewoon volledig op wine, maar geeft dit alles wat meer een grafisch jasje, en maakt het misschien wat simpeler.

Ikzelf blijf ook gewoon bij wine, goed wetend dat linux (nog) niet gemaakt is om te gamen.

Joris

Volledig akkoord met wat hierboven gezegd is.
Crossover linux werkt gewoon volledig op wine, maar geeft dit alles wat meer een grafisch jasje, en maakt het misschien wat simpeler.

Ikzelf blijf ook gewoon bij wine, goed wetend dat linux (nog) niet gemaakt is om te gamen.

Joris

Als fanboy moet ik nu zeggen: Games zijn niet gemaakt voor Linux, niet omgekeerd!  =D

Verder, nja ik snap ook niet waarom mensen zouden betalen voor Crossover, ik heb zo het gevoel dat mensen nog altijd denken: "Als het gratis is kan het toch zo goed niet zijn."

Volgens mij was ook het verschil dat in crossover games extra getweakt was zoals wat scripts in verwerkt dat veel applicaties wel beter zouden werken dan wine zelf. Maar kan het wel vanuit jullie standpunt bekijken.

Heb trouwens via illigale bronnen crossover 9.0 te pakken gekregen en beetje getest maar moet eerlijk zeggen dat het inderdaad niet het geld waard is dus heb ik hem ook inmiddels verwijdert aangezien ik het gewoon niet gebruik.

Offline siegi

• Lid
crossover office gebruikt wine als basis, en gebruikt betaalde ontwikkelaars om daar functies aan toe te voegen.
In principe zal wine altijd een beetje achter lopen.
Alhoewel, wine brengt tegenwoordig heel regelmatig een release uit en zal dus soms zelfs voorhangen op crossoveroffice.

EDIT: bedenk bijv ook dat codeweavers, het wine project ondersteund door bijv onderandere hun site te hosten.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/20, 23:21:40 door siegi »

Heb trouwens via illigale bronnen crossover 9.0 te pakken gekregen en beetje getest maar moet eerlijk zeggen dat het inderdaad niet het geld waard is dus heb ik hem ook inmiddels verwijdert aangezien ik het gewoon niet gebruik.

Dat is volgens mij nieteens nodig, je kan een demo krijgen op de site ;)
Voordat ik ook maar denk om Crossover te installeren wacht ik eerst tot een nieuwe computer... De meeste games doen werken sowieso niet, Windows of niet... (Geen pixel shader aan boord)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline sudenna

• Lid
hehe ik heb crossover 8 pro illegaal gedownload  :evil:
want op wine werkt office 2007 niet zo goed
en op crossover werkte da perfect
en daar zit ook een handige functie in
da ge bij elk programma da makkelijk in een zogenaamde bottle kunt steken
dan verwijdert ge nadien een programma, en dan gaat daar niets van overblijven, swel handig zo'n functie's
zoiets mogen ze ook wel in wine steken

Nou wat zo handig is aan wine is dat ik direct *.exe bestanden kan openen vergeleken met crossover waar alles officieel volgens een wizards moet verlopen -_-!.. TE LANG GEEN TIJD!! MEUK in mijn ogen. Wil nog wel een cedega eens in me handen krijgen en die eens testen of het nou werkelijk beter is als crossover.

Ik had trouwens crossover 9.0 Professional dus niett Games of Office.