Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Firefox en dit forum  (gelezen 1301 keer)

Offline Willy4

• Lid
[Opgelost] Firefox en dit forum
« Gepost op: 2010/04/17, 12:24:16 »
Ik heb een probleempje geloof ik: als ik wil reageren op dit forum, dan vallen de letters weg tegen de achtergrond van het invulscherm. Ik heb dit ook bij het invullen van mijn paswoord.
Ik gebruike een donker GTK-thema en ook als ik een thema in Firefox gebruik, is dat een thema die aansluit op het desktopthema en dus donker. Ik heb bij voorkeuren de kleuren van achtergrond en letters aangepast, en Firefox opnieuw opgestart, maar het probleem blijft. (Dit maar even in rhinote getypt.) Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Tot nu toe gebruikte ik altijd Opera als mijn standaard browser. Omdat, eigenlijk al sinds Karmic de totem-plugin en Moonlight dienst weigeren in Opera, probeer ik mezelf aan Firefox te laten wennen.

Groet,

Willy
« Laatst bewerkt op: 2010/04/17, 13:57:28 door Willy2 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Firefox en dit forum
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/17, 12:48:11 »
Dit ontstaat doordat  een webpagina geen specifieke achtergrond en/of of tekst kleur heeft gedefinieerd voor tekstvakken. Firefox kiest dan de systeemkleuren met als gevolg donkere tekst op een donkere achtergrond.

Dit is zo op te lossen:

1) vervang   /usr/lib/xulrunner-<versienummer>/res/forms.css  door de bij gevoegde versie
2) zet dark_gtkthemes_fix.css in ~/.mozilla/firefox/<profielnaam>/chrome/
3) zet in ~/.mozilla/firefox/<profielnaam>/chrome/userContent.css :
@import url("./dark_gtkthemes_fix.css");
Bij elke upgrade van Firefox 1 herhalen.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/17, 12:56:25 door AptlyNamed »

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/17, 13:07:56 »
Dit ontstaat doordat  een webpagina geen specifieke achtergrond en/of of tekst kleur heeft gedefinieerd voor tekstvakken. Firefox kiest dan de systeemkleuren met als gevolg donkere tekst op een donkere achtergrond.

Dit is zo op te lossen:

1) vervang   /usr/lib/xulrunner-<versienummer>/res/forms.css  door de bij gevoegde versie
2) zet dark_gtkthemes_fix.css in ~/.mozilla/firefox/<profielnaam>/chrome/
3) zet in ~/.mozilla/firefox/<profielnaam>/chrome/userContent.css :
@import url("./dark_gtkthemes_fix.css");
Dank :)
Precies zo gedaan, helaas zonder resultaat.
Misschien als ik het hele systeem opnieuw opstart. Even wat afmaken dan zal ik dat eens doen.
Bij elke upgrade van Firefox 1 herhalen.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/17, 13:27:46 »
Let ook op dat 'gebruik systeemkleuren' uit staat in je kleur instellingen in Firefox. Misschien wordt een andere forms.css gebruikt. Te vinden met locate forms.css
« Laatst bewerkt op: 2010/04/17, 13:30:05 door AptlyNamed »

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/17, 13:57:08 »
Let ook op dat 'gebruik systeemkleuren' uit staat in je kleur instellingen in Firefox. Misschien wordt een andere forms.css gebruikt. Te vinden met locate forms.css
Had ik uitgevinkt staan, maar desondanks geen resultaat.
Toch is het nu opgelost :) ; Ik heb deze addon geüpdatet en geïnstalleerd. Daarmee kun je de achtergrondkleur aanpassen.

Hartelijk dank voor de genomen moeite.

Offline Els

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/17, 14:35:33 »

Dit is zo op te lossen:

Een betere oplossing is natuurlijk om de CSS van het forum aan te passen ;)

« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/17, 15:21:46 »

Dit is zo op te lossen:

Een betere oplossing is natuurlijk om de CSS van het forum aan te passen ;)
idd..maar er zijn heel veel andere sites die dit zelfde probleem hebben, inclusief die van Google.

Offline Els

• Lid
Re: [Opgelost] Firefox en dit forum
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/17, 16:11:59 »
Klopt helaas. Ik vind daarom de Stylish add-on voor Firefox onmisbaar ;)