Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanpassen standaard waardes Normal/Extra  (gelezen 621 keer)

Offline 2ndchance

• Lid
Aanpassen standaard waardes Normal/Extra
« Gepost op: 2010/04/15, 09:22:28 »
Is het mogelijk de desktop effecten aan te passen van de prodielen "Normaal" en "Extra" wanneer met rechtermuisknop op het bureaublad klikt?

Ik weet hoe ik compiz effecten kan opslaan in een bestandje, maar zou het nog handiger vinden deze profielen aan te kunnen passen.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/15, 11:25:04 door 2ndchance »

Re: Configuratie bestand desktop effecten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/15, 09:43:32 »
Dat kan door bijvoorbeeld compizconfig-settings-manager te installeren. Daarmee kan het grafisch.

Of simple-ccsm kan ook, deze is wat minder uitgebreid en misschien makkelijker in gebruik.

Offline 2ndchance

• Lid
Re: Configuratie bestand desktop effecten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/15, 09:58:27 »
Zo verander en save ik nu ook mijn effecten. Ik vind compiz niet erg handig met het opslaan van de effecten. Na het uitschakelen en het terugzetten van alle effecten verschijnen weer de default settings. Dan kan ik wel weer mijn settings importeren, maar ik zou graag willen weten of de waarden die worden gebruikt voor de twee "profielen" Normal en Extra (In het snel menu: Appearance Preferences) te veranderen zijn.

Dan wil ik de waarden van het extra profiel zetten naar mijn voorkeur en kan ik sneller switchen tussen de desktop effcts die ik wil zonder gebruik te maken van ccsm.