Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]WIndows niet in Grub2 list  (gelezen 829 keer)

Offline 2ndchance

• Lid
[opgelost]WIndows niet in Grub2 list
« Gepost op: 2010/04/14, 12:21:08 »
Na de installatie van 9.10 verschijnt windows niet in mijn grub lijst. Deze handleiding heb ik gevolgd om die op te lossen: http://erickoo.wordpress.com/2009/06/14/how-to-add-vista-partition-to-grub-2-ubuntu-9-10-karmic-koala/

uitkosmt:
Generating grub.cfg ...
Found linux image: /boot/vmlinuz-2.6.31-20-generic
Found initrd image: /boot/initrd.img-2.6.31-20-generic
Found linux image: /boot/vmlinuz-2.6.31-16-generic
Found initrd image: /boot/initrd.img-2.6.31-16-generic
“Adding Windows”
Found memtest86+ image: /boot/memtest86+.bin
ERROR: isw device for volume "Marsman" broken on /dev/sda in RAID set "isw_bheecbcccc_Marsman"
ERROR: isw: wrong # of devices in RAID set "isw_bheecbcccc_Marsman" [1/2] on /dev/sda
ERROR: isw device for volume "RAID0" broken on /dev/sdb in RAID set "isw_ebcgdeddfb_RAID0"
ERROR: isw: wrong # of devices in RAID set "isw_ebcgdeddfb_RAID0" [1/2] on /dev/sdb
done

Om Ubuntu 9.10 te installeren heb ik vanaf live cd apt-get remove dmraid uitgevoerd, omdat anders mijn sata schijven niet in de partitie bewerker verschenen. Ik weet niet zeker of dit er mee te maken heeft.

EDIT: OPGELOST! Ik heb dmraid weer verwijderd en grub aangepast volgens de handleiding. Gelukt!
« Laatst bewerkt op: 2010/04/14, 13:05:38 door 2ndchance »