Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vncviewer uitdagingen  (gelezen 2105 keer)

Offline pacecal

• Lid
Vncviewer uitdagingen
« Gepost op: 2010/04/06, 16:20:28 »
Vncviewer uitdagingen

Binnen Ubuntu gebruik ik de Terminal Server Client om m.b.v. VNC mijn laptop met daarop Windows 7 over te nemen. Dit werkt naar wens, maar…

1. Ik krijg het niet voor elkaar om een aangepaste resolutie te kiezen. Ik zou graag een scherm willen van 1620x1080. Voor RDP kan je makkelijk m.b.v. een command een resolutie opgeven, maar voor VNC ben ik er nog niet achter…

2. Soms verlies ik het toetsenbord en krijg deze niet meer terug, ik sluit dan mijn laptop. Dit gebeurt overigens wanneer ik de windows toets gebruik gevolgd door de E. In windows start dan de verkenner. Nu is het wel zo dat ik deze combinatie ook gebruik in Ubuntu voor een andere toepassing. Overigens viel het me ook op dat de windows toetscombinaties (windows toets) niet werken.

3. Hoe kan ik het scherm sluiten? [CTRL] + [ALT] + [ENTER] geeft geen sjoege…

Wie helpt mij op weg?

Offline force317

• Lid
Re: Vncviewer uitdagingen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/06, 19:30:11 »
Ik overweeg zelf om gebruik te maken van Teamviewer, een applikatie die je op Ubuntu kan gebruiken door een installatie in Wine. Het is dus een Microsoft applikatie die voor privé / niet-commercieel gebruik gratis is.

Ik ken iemand die het thuis gebruikt voor verbinding tussen zijn server, laptop of pc en netbook, en hij zegt dat dit prima werkt. Ik geloof dat hij thuis niks anders heeft dan Ubuntu, maar kommunikatie met een Microsoft OS via Teamviewer is zeker geen probleem vermits het voor die omgeving geschreven is.

Ik heb het daarstraks eventjes geprobeerd, maar de verbinding blijft slechts héél even bestaan, en valt direkt weer uit, vast iets in de instellingen. Eén van de 2 testapparaten was wel een laptop met de laatste beta Wine uit het Ubuntu Softwarecentrum op Ubuntu 10.04 beta1 ... Al dat beta ... misschien ook niet zo ideaal om te testen. Ik zal eens navragen morgen bij de persoon die het gebruikt wat hij aan zijn settings heeft veranderd om het te laten werken.

Mocht er iemand op het forum ervaring hebben met Teamviewer, post het hier gerust, ik vindt het in ieder geval een te onderzoeken alternatief voor VNC.

Trouwens : onder Ubuntu, welke VNC software is daar eigenlijk kwalitatief het beste ? Ik bedoel dan vooral qua stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid.
« Laatst bewerkt op: 2010/04/06, 19:31:57 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline pacecal

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/06, 21:11:49 »
Teamviewer heb ik ook geprobeerd...

Gezien het gaat om een lokaal netwerk gaat mijn voorkeur toch uit naar VNC...teamviewer is uitermate geschikt voor remote op lange afstand via het internet.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/07, 08:46:30 »
Vncviewer uitdagingen

Binnen Ubuntu gebruik ik de Terminal Server Client om m.b.v. VNC mijn laptop met daarop Windows 7 over te nemen. Dit werkt naar wens, maar…

Wat is er mis met RDP. Dit vond ik zelf sneller werken dan met VNC.

Ik ken iemand die het thuis gebruikt voor verbinding tussen zijn server, laptop of pc en netbook, en hij zegt dat dit prima werkt. Ik geloof dat hij thuis niks anders heeft dan Ubuntu, maar kommunikatie met een Microsoft OS via Teamviewer is zeker geen probleem vermits het voor die omgeving geschreven is.

Voor een connectie naar een Ubuntu Host (de computer die je overneemt), gebruik ik X2Go. Deze heeft een viewer voor Ubuntu, Mac en Windows. Deze is zeer gemakkelijk in te stellen. De server hoef je alleen maar te installeren (eventueel ssh configureren) en dan kun je met de clients inloggen als je het ip-adres van de host weet.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline pacecal

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/07, 17:49:02 »
Niets mis met RDP, ware het niet dat ik Windows 7 Home Premium heb, oftewel geen geen RDP server...

Zou het zelf toch fijn vinden VNC aan de praat te krijgen....werkt prima....alleen nu nog de puntjes op de i.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/07, 19:59:53 »
Ik overweeg zelf om gebruik te maken van Teamviewer, een applikatie die je op Ubuntu kan gebruiken door een installatie in Wine. Het is dus een Microsoft applikatie die voor privé / niet-commercieel gebruik gratis is.

Mocht er iemand op het forum ervaring hebben met Teamviewer, post het hier gerust, ik vindt het in ieder geval een te onderzoeken alternatief voor VNC.

Wij gebruiken teamviewer commercieel voor support bij onze klanten, uiteraard gelicenseerd. Dit werkt naar volle tevredenheid.
Een voordeel van teamviewer is dat wanneer je toevallig een brakke verbinding hebt en deze raakt verbroken, dat je bij herverbinding de laatste situatie weer aantreft zonder dat er wat kwijt is ofzo. Ik weet niet hoe dat bij andere tools is.

Teamviewer is er niet voor Linux, wel is er een browser plugin maar daar heb ik geen ervaring mee.

http://www.teamviewer.com/nl/products/screenshots.aspx

TeamViewer Web Connector (op browser gebaseerde remote-toegang)
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.