Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Probleem met PuTTy installatie  (gelezen 1588 keer)

[Opgelost] Probleem met PuTTy installatie
« Gepost op: 2010/04/05, 12:23:47 »
Goedendag allemaal,

Sinds een paar maanden heb ik Ubuntu naast Vista geïnstalleerd, zodat ik dus een Dual-boot systeempje heb. Nu ben ik het één en ander aan het uitvogelen in Ubuntu maar loop soms tegen hindernissen aan. De meeste kan ik oplossen met Google en adviezen van fora zoals deze. Dit probleem echter niet.

Ik wil graag Putty installeren, dus heb een .tar.gz bestand gedownload en uitgepakt. Als ik dan vervolgens ./configure in toets dan geeft hij volgens mij aan het einde al niet helemaal de gewenste output, maar het is ook geen expliciete foutmelding.

Als ik vervolgens het commando "make" geef dan komt die volgens mij wel met een foutmelding. Maar ik kom er niet uit wat nu precies de oorzaak is en wat ik er aan kan doen. Kunnen jullie helpen? Hieronder een screenshot met de gebeurtenissen:

Alvast bedankt voor het meedenken!

Nog een vraagje die hier helemaal los van staat maar waar een apart topic weer voor overdreven is. Als je een Dual-boot systeem hebt dan wordt eerst GRUB geladen en vervolgens kun je naar het gewenste OS navigeren. Weet iemand hier nog alternatieven voor, of hoe je dit kunt aanpassen naar je eigen smaak?

« Laatst bewerkt op: 2010/04/05, 13:02:29 door Regeditor22 »

Re: Probleem met PuTTy installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/05, 12:27:44 »
Welkom op dit forum :)

uit je nickname merk ik op dat je werkt met Windows en dus ook de Windows-manier van software installeren gewend bent. Onder Linux/Ubuntu download je software niet handmatig van het internet. Je gebruikt de pakketbeheerder. Kijk maar eens bij Toepassingen -> Ubuntu softwarecentrum. Type als zoekterm "putty". Installeer het pakket en start putty via Toepassingen -> Internet.

Overigens is Ubuntu softwarecentrum eigenlijk een eenvoudig frontje voor Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer.

Overigens, waarom zou je putty gebruiken, als je ook gewoon "ssh" in de terminal kunt gebruiken?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/05, 12:32:41 door Cumulus007 »

« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/05, 12:29:10 »
Welkom hier,

Citaat
Ik wil graag Putty installeren, dus heb een .tar.gz bestand gedownload en uitgepakt

Waarom via een .tar-bestand?, je kan putty toch installeren via synaptic, veel gemakkelijker, zéker voor een beginner.

Oeps, iets te laat.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/05, 12:42:55 »
Thx voor de reply's.

Putty via Synaptic pakketbeheer gedownload en geïnstalleerd, ging inderdaad veel makkelijker. Waarom Putty downloaden als je via je eigen terminal een ssh sessie kunt starten? Omdat ik niet wist dat dit via de terminal kan. ;)

Het is in ieder geval gelukt dat is belangrijk, weet iemand nog een antwoord op de vraag of GRUB geconfigureerd kan worden of dat er alternatieven zijn?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/05, 12:48:35 »
Misschien is dit wel iets om te lezen:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/05, 12:58:02 »
Ziet er goed uit, ga dit doornemen. Thx voor de snelle reply's.

Wat mij betreft kan op dit topic een slotje.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/05, 13:01:12 »
Zet voor de titel van je starttopic even [Opgelost] als je wil, zo zien de forumleden dat dit topic klaar is.  :)