Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van Linux pc naar Linux pc bureablad overnemen  (gelezen 2180 keer)

Offline Kars

• Lid
Van Linux pc naar Linux pc bureablad overnemen
« Gepost op: 2010/04/02, 18:27:18 »
Hey allemaal,

Sinds een paar weken gebruik ik linux Zorin, wat ubuntu based is. Aangezien ik hier heel erg tevreden over ben, heeft een maat van me dit ook geinstalleerd. Echter woont hij aan de andere kant van het land. Om hem met bepaalde dingen te helpen is het noodzakelijk dat ik verbinding maak met zijn bureablad. Het schijnt erg eenvoudig te moeten gaan, echter kom ik er niet uit hoe het precies werkt. Weet iemand hoe dit werkt en zou hier dan een eenvoudig stappenplan kunnen maken, die ook gevolgd kan worden door echte digibeets?

Groeten,
Kars

Re: Van Linux pc naar Linux pc bureablad overnemen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/02, 21:24:58 »
Systeem -> Voorkeuren -> Bureaublad op afstand.

Offline Kars

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/02, 21:39:27 »
Systeem -> Voorkeuren -> Bureaublad op afstand.

Jah dat heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar alleen daarmee kom je der niet. In ieder geval moet je daar meer doen dan alleen de instellingen en de hostname invoeren, want ik had wel de hostname ingevoerd, maar hij maakte dan nog geen verbinding.

Offline Kars

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/02, 21:40:00 »
Ik heb op Google al iets gevonden voor je:
http://www.ubuntugeek.com/share-your-ubuntu-desktop-using-remote-desktop.html

Tnx hiervoor! Ik zal het gaan proberen, zodra me maat online is ;)

« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/02, 21:55:10 »
Als de computer in kwestie achter een router zit, dan moet je port forwarding toepassen.

Offline Kars

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/02, 22:10:38 »
Als de computer in kwestie achter een router zit, dan moet je port forwarding toepassen.

dat was ook al gedaan, met port 22 voor ssh en port 5900 voor vnc maar beiden zonder resultaat.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/04, 15:18:46 »
Bekijk mijn antwoord in dit topic eens
http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/ubuntu-besturen-vanuit-windows-xp/

X2go werkt hier super snel over een internet verbinding.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal