Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netbook hangt als ik de stroomkabel eruit trek --OPGELOST  (gelezen 1164 keer)

Netbook hangt als ik de stroomkabel eruit trek --OPGELOST
« Gepost op: 2010/03/25, 19:31:32 »
Als ik de stroomkabel van mijn netbook eruit trek switcht deze naar batterij modus met de melding dat er nog maar 2 minuten accu tijd over is als pop up en hierna kan ik niets meer doen behalve de netbook uitzetten met de power knop.

Mijn accu is nog nieuw en de melding over lage accu is dus niet correct, want als ik opstart zonder stroomkabel dan geeft ubuntu weer dat de accu zo goed als vol is.

Is dit een bekende bug of weet iemand een oplossing voor het probleem met het uittrekken van de stroomkabel?

« Laatst bewerkt op: 2010/03/26, 09:00:51 door kmarien »

Offline asphyxia

• Forumteam
Re: Netbook hangt als ik de stroomkabel eruit trek
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/25, 19:44:59 »
@Kmarien,

Klinkt niet bekend, maar kan dit een hardware probleem zijn?
Welke Ubuntu versie heb je op je pc liggen, gebeurt dit bv. ook bij een andere versie of een ander OS?
En hoe staat je Power management ingesteld (System>>Preferences)?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/25, 23:07:00 »
Ik heb Ubuntu 9.10 (Karmic) erop draaien met 2.6.31-20 Kernel volledig up to date.

Ik weet niet of dit probleem zich voordoet met een ander OS omdat dat er nooit op gestaan heeft.

Mijn Power Management is als volgt:

Op Netstroom:

Slaapstand: nooit
Laptopscherm gesloten: pauzestand
Harde schijven uitzetten indien mogelijk: niet
Beeldscherm op zwart zetten: 1 uur

Op accu:

Slaapstand: Nooit
Laptopscherm gesloten: pauzestand
Accu kritiek: pauzestand
Harde schijven uitzetten indien mogelijk: ja
Beeldscherm op zwart zetten: 5 minuten
Achtergrondverlichting dimmen: ja

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/25, 23:38:31 »

V.w.b. het energiebeheer/powermanagement (ik gebruik de engelstalige versie ;)) kan ik deze suggesties aanbevelen:
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Verbeter-het-energiebeheer-van-uw-l\

Waar je netvoeding en je accuvoeding elkaar moeten overnemen, lijkt een conflict te zijn (maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht ;))

Ik twijfel of dit een hardware of een software probleem is, daarvoor ben ik (nog) te weinig thuis in de kernel. Wellicht dat iemand anders kan bijspringen (@mr. Gee zit in Afrika helaas, voor mooie dingen trouwens  ;)) ?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/26, 00:00:13 »
Het volgende heeft mijn probleem opgelost:

gksudo gedit /usr/share/polkit-1/actions/org.freedesktop.devicekit.power.policy

en dan bij suspend en hibernate:

<allow_active>yes</allow_active>

gewijzigd in:

<allow_active>no</allow_active>

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/26, 00:31:58 »
@Kmarien,

Goed om te horen dat 't weer werkt.

Btw, kan je [opgelost] o.i.d in je topictitel zetten, dat bespaart menigeen leeswerk.

Veel plezier verder met Ubuntu ;)