Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] FTD per ongeluk geinstalleerd met Wine; Hoe nu de mappen verwijderen?  (gelezen 2237 keer)

Offline wowo

• Lid
Ik heb per ongeluk FTD met behulp van Wine geïnstalleerd.
Normaal gesproken kan je een geïnstalleerd programma met "Uninstall Wine Sofware" de boel weer netjes verwijderen.
Ik zag deze keer het FTD programma wat ik wilde verwijderen niet in de lijst van "Programma verwijderen" staan.
Vervolgens heb ik het programma met "Uninstall" verwijderd wat ik in de map "Wine>Programmas>FTDv3.8" zag staan.
Het programma start niet meer op en is daadwerkelijk verwijderd, maar ........
De map "Wine>Programmas>FTDv3.8" met daarin het het opstartbestand en het Uninstall bestand blijven zichtbaar in Wine.
Hoe kan ik deze mappen en bestanden uit Wine verwijderen?

(nb ik weet nu dat je beter het openFTD programma kan installeren.)

« Laatst bewerkt op: 2010/03/23, 20:17:42 door wowo »
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline jan11000

• Lid
Re: FTD per ongeluk geinstalleerd met Wine; Hoe nu de mappen verwijderen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/23, 05:39:49 »
In .wine staat alles.
Dit is een verborgen map in je home map.
Dus bij nautilus de verborgen mappen vrijgeven.

Offline wowo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/23, 11:24:32 »
In .wine staat alles.
Dit is een verborgen map in je home map.
Dus bij nautilus de verborgen mappen vrijgeven.
Ik heb gekeken in .wine maar met "bestanden zoeken" in .wine alleen de pictogrammen van FTD en de Uninstall hiervan gevonden.
Deze pictogrammen stonden in .wine/drive_c/windows/temp. Na verwijderen van deze tijdelijke bestanden, bleven de pictogrammen toch zichtbaar in wine. ??? Meerdere bestanden/mappen betreffende FTD werden er in .wine niet gevonden. :'(
Rara waar staan de bestanden/mappen van FTD om ze te kunnen verwijderen?
Of staan ze ergens in een of ander instellingenbestand van Wine?

(NB als ik ook zoek op ftd/FTD in
Ik heb bestanden zoeken uitgevoerd in bestandsbeheer, maar daar zie ik alleen bestanden/mappen die betrekking hebben op openftd)

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/23, 19:19:42 »
.......... waar staan de bestanden/mappen van FTD om ze te kunnen verwijderen?

Je kunt achtergebleven items uit menu Toepassingen, Wine, verwijderen door met de rechtermuisknop te klikken op menu Toepassingen en dan 'Menu's bewerken' te kiezen. Aan de linkerkant van het openende venster klik je op het driehoekje voor Wine, je selecteert Programma's en in de rechterkant van het venster klik je met de rechtermuisknop op het programma dat je wilt verwijderen en je kiest de optie.......... Verwijderen. ^-^

Offline wowo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/23, 20:17:16 »
.......... waar staan de bestanden/mappen van FTD om ze te kunnen verwijderen?

Je kunt achtergebleven items uit menu Toepassingen, Wine, verwijderen door met de rechtermuisknop te klikken op menu Toepassingen en dan 'Menu's bewerken' te kiezen. Aan de linkerkant van het openende venster klik je op het driehoekje voor Wine, je selecteert Programma's en in de rechterkant van het venster klik je met de rechtermuisknop op het programma dat je wilt verwijderen en je kiest de optie.......... Verwijderen. ^-^
Super. Het was zo simpel, dat ik er zelf niet opkwam. ;)