Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 9.10 loopt vast bij booten na automatische systeemupdate.  (gelezen 594 keer)

maico

  • Gast
9.10 loopt vast bij booten na automatische systeemupdate.
« Gepost op: 2010/03/20, 19:28:21 »
Sjah, ik vermoed dat een automatische update ergens fout moet gegaan zijn.
Gisterenavond voor 't werken gaan voerde de machine een automatische update uit en als dat afgewerkt was heb ik de pc afgezet. Ik wou daarnet de pc opzetten, kreeg 'n hoop nieuwigheden over 't scherm (waar 'k toch niet van snap) en na het tonen van 't Ubuntu logo kreeg ik een zwart scherm en was m'n toetsenbord mij ontbruikbaar.

Kan iemand mij richtlijnen geven zodat we samen kunnen onderzoeken wat fout ging?

Mvg,
Maïco

Offline zooker1

  • Lid
Re: 9.10 loopt vast bij booten na automatische systeemupdate.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/23, 12:27:03 »
Ik heb hetzelfde probleem.
Na het zien van het Ubuntu-logo (begin zwart/wit), krijg ik een zwart scherm en ook het toetsenbord reageert niet meer.

Is dit een bekend probleem ???

Groet,
Thomas
Met MS-Dos kon ik lezen, schrijven en rekenen * Met windows 3.1 kon ik lezen en schrijven * Met windows 95 kon ik lezen * Vanaf XP kon ik helemaal niks meer * Ubuntu is weer leuk

Re: 9.10 loopt vast bij booten na automatische systeemupdate.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/23, 13:07:49 »
Welkom op dit forum.

Dit is al eens voorgesteld bij dergelijk probleem, misschien even wachten tot iemand dit bevestigd:

Citaat
Zwart scherm bij opstarten:
heb je een bedrade netwerkverbinding? Doe dan eens, wanneer het scherm zwart wordt, ctrl+alt+f1.
Een commandoscherm verschijnt.
Log hier in met je gebruikersnaam en wachtwoord (wachtwoord wordt niet in sterretjes getoond) en typ dan:

   sudo apt-get install fglrx-driver

Druk op Enter en voer je wachtwoord nogmaals in.
Wacht tot dit is voltooid.
Doe dan ctrl+alt+f7 en ctrl+alt+backspace om weer aan te melden (zo wordt je XServer weer opgestart). heb je nu wel beeld?
« Laatst bewerkt op: 2010/03/23, 13:10:33 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)