Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] VNC problemen  (gelezen 910 keer)

Offline dnabbor

• Lid
[opgelost] VNC problemen
« Gepost op: 2010/03/13, 13:09:32 »
Ik heb op mijn netbook en op mijn pc ubuntu 9.10 draaien.

Als ik de pc probeer over te nemen met 'vinagre' [gnome werkplek op afstand]op mń netbook dan gaat dit heel traag, het beeld hapert en ik moet maar afwachten waar mń muis terecht komt.

Als ik de netbook in win7 boot en dan de pc probeer over te nemen met een realvnc dan heb ik helemaal nergens last van, alles werkt gewoon direct.

zelfs als ik een vnc applicatie op mń iphone gebruik gaat het goed.

Ik heb op beide systemen al de visuele effecten uitgeschakeld maar dit hielp niets.

Is er een andere gnome vnc?
« Laatst bewerkt op: 2010/03/13, 14:20:10 door dnabbor »
Acer One D150

Offline krommenek

• Lid
Re: VNC problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/13, 13:53:52 »
Hoi,

Je kan gewoon in Toepassingen-Internet-  Terminal Server Client gebruiken om over te nemen.
Voor een Windows bases PC gewoon IPnummer intikken gevolgd voor :3386. (Vb 192.168.1.34:3386)
Verder natuulijk inlognaam en W8 woord.

Eventueel RDPv5 protocol instellen!

Greetz,

O ja, vergeet niet de over te nemen PC zo in te stellen dat overnemen mag natuurlijk !!!!!
« Laatst bewerkt op: 2010/03/13, 13:55:45 door krommenek »

Offline dnabbor

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/13, 14:19:24 »
Dankjewel, het is gelukt. Wel moest ik eerst een aantal dingen in synaptic ophalen want ik had geen vnc optie alleen rdp.

Ook kreeg ik een foutmelding connection refused.  Zonder het poortnummer achter het ip adres werkt het wel!
Acer One D150

Offline krommenek

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/13, 14:55:30 »
Dankjewel, het is gelukt. Wel moest ik eerst een aantal dingen in synaptic ophalen want ik had geen vnc optie alleen rdp.

Ook kreeg ik een foutmelding connection refused.  Zonder het poortnummer achter het ip adres werkt het wel!

De :3386 is nodig als je remote een PC wilt overnemen over het internet. Dus bv als je vanuit thuis een remote pc wilt overnemen op de zaak.

Greetz,