Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scheikundige progjes  (gelezen 1994 keer)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Scheikundige progjes
« Gepost op: 2006/11/17, 17:14:29 »
Ik ben bezig met een biologisch/scheikundige opleiding en wil daar graag een paar progjes voor hebben

Ik zoek er een om moleculen te maken en te bekijken (het liefst 3D)

Ik heb al viewmol gedownload, maar daar moet je eerst in de config de paden naar 3 progjes instellen nl:
Moloch ????
Povray   (gevonden met locate povray)
Een afbeeldingviewer   (gthumb %F)

Weet iemand waar ik moloch kan vinden? heb er lang naar gezocht maar kan niets vinden.

Als iemand nog suggesties heeft voor andere programma's hoor ik het graag

B.V.D. Ronnie
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline eendje

• Lid
Scheikundige progjes
« Reactie #1 Gepost op: 2006/11/17, 17:32:00 »
ALs ik in Synaptic zoek op molecule vind ik een hele lijst met applicaties dien doen wat jij vraagt. Misschien eens een paar van installeeren en proberen? Wel even de univers repro inschakelen...

Moloch kan ik niet vinden in Synaptic.  Ik weet ook niet wat het voor programma is. Ik weet alleen dat het een afgod is uit het oude Oosten...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
Scheikundige progjes
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/17, 18:03:07 »
Ik heb welleens gehoord van jmol. Deze zit niet in synaptic, maar is verkrijgbaar op sourceforge

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Scheikundige progjes
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/17, 18:11:46 »
in synaptic heb ik al (bijna) alles geprobeert. alleen de meeste zijn 2d of zonder grafische interface, Alleen viewmol kan ik 3d bekijken. maar die werkt nog niet helemaal

jmol, ik zal eens ff gaan kijken.

Ik heb ook al gcjempaint, ghemical, gami, ecell en VICS II maar dat zijn allemaal .tar.gz en geven elke keer een foutmelding bij het installeren.

./configure
make

en dan zegt hij dat ik pachages mis, maar die heb ik al geinstalleerd
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

cotcot

• Gast
Scheikundige progjes
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/18, 22:32:27 »
chemtool

Scheikundige progjes
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/18, 23:01:22 »
voor een mooi periodiek tabel.
Kalzium

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Scheikundige progjes
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/19, 02:16:45 »
kalzium al geprobeert, maar is niet wat ik bedoel
Chemtool is in 2D ik heb graag 3D

Ik heb jmol uitgeprobeert op win, is precies wat ik zoek. Nu alleen nog op linux aan de gang krijgen.

Weet iemand waar een uitleg staat hoe precies een .mol file in elkaar zit, ben er al gedeeltelijk mee aan de gang, of weet iemand een programma waarmee ik moleculen kan gaan maken?

.xyz bestanden heb ik wel een aantal gemaakt, maar is niet uitgebreid genoeg (dubbele bindingen)

Documentatie Terminal

budster

• Gast
Scheikundige progjes
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/19, 02:27:52 »
Jij hebt deze pagina op de site van povray zeker gemist:

http://povray.org/resources/links/3D_Programs/Chemical_Molecular_Modelling_Programs/

Daar staan 20 chemie modellers, ze zijn niet allemaal voor het linux platform maar merendeel wel.

Scheikundige progjes
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/19, 09:50:52 »
er zit ook een mooie screensaver in Ubuntu. Willekeurige afbeeldingen van biomoleculen. +naam

system > preferences >screensaver

Arvid

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Scheikundige progjes
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/19, 15:18:09 »
Dat klop, die heb ik al een keertje voorbij zien komen, vond hem erg leuk. Maar laat hem voorlopig op willekeurig staan :)

Documentatie Terminal