Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Opnieuw: Kan 'Uitzending gemist' en 'het NOS journaal' niet zien.  (gelezen 8582 keer)

Offline Sami

• Lid
Ik open dit onderwerp nog eens, omdat het vorige topic over dit onderwerp  ( http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/geen-journaal-en-uitzending-gemist/ ) niet meer bekeken wordt en ik met de inhoud daarvan,niet tot een oplossing kom.

Kan ook  'Uitzending gemist', het ' NOS journaal' en andere niet zien.
Bij de installatie van 9.10, alle stappen van de Ubuntu documentatie en de ' Handige tips voor beginners met Linux'  van Pjotr gevolgd.

Wat mij opvalt, is dat bij de 'instelling'  op de betreffende websites wordt vermeld: " Silverlight Player (Deze plugin lijkt niet op uw computer geinstalleerd te zijn) " .
Dat is echter wel het geval in Firefox (Extra --> Add-ons --> Plug-inns --> Silverlight-Plug-in ).

Hanneke
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 11:50:58 door Sami »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Opnieuw: Kan 'Uitzending gemist' en 'het NOS journaal' niet zien.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/22, 16:13:45 »
Probeer eens wat te "goochelen" met de plugins:

Soms kan VLC iets niet afspelen op een webpagina, waar de standaardspeler Totem dat wel kan..... En andersom. Wat je dus wil doen, is af en toe wat "spelen" met het aan- en uitzetten van de VLC-plugin, om iets te kunnen afspelen.

Dat doe je vanuit Firefox als volgt:
Werkbalk Firefox - Extra - Add-ons - Plug-ins
Klik op de VLC-plugin en je kunt hem uitschakelen. Of juist weer inschakelen.

Na het uitschakelen van de VLC-plugin valt Firefox automatisch terug op de Totem-plugin. Wel eerst Firefox even herstarten.

Offline Cugel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/22, 17:15:55 »
Ik gebruik altijd (ook in Windows) de Mediaplayer Connectivity addon bij Firefox. In combinatie met VLC werkt dat perfect.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/22, 17:18:35 »
een nieuw topic is al helemaal niet handig, geen mens die weet wat er nu wel of niet gedaan is.
Er komen heel veel nieuwe berichten dagelijks dus schop zelf je topic omhoog als er na verloop geen antwoord meer komt en geef in ieder geval reactie op aangedragen opties.
Kan ook samengevoegd maar moet je een mod vragen én beide topics opgeven anders zoeken ze zich ook wild.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/22, 17:23:16 »
Ik gebruik altijd (ook in Windows) de Mediaplayer Connectivity addon bij Firefox. In combinatie met VLC werkt dat perfect.

Ik voorheen ook om sommige zaken te kunnen bekijken maar sinds 9.04 geheel niet meer nodig.
probleem is meestal dat er veel mogelijkheden zijn en wie overal een hapje van neemt ook minder smakelijke hapjes tegen zal komen.
Kortom dat alles niet werkt.
Een stappenplan werkt niet als er eerst al veel andere zaken geïnstalleerd en ingesteld zijn.

Offline Sami

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/22, 18:00:36 »
Hallo Pjotr,

Het wil nog niet lukken, maar ik probeer nog.
Foutmelding van de site van uitzending gemist:  Geen URI-handler geïmplementeerd voor "mms".
En zoekt naar de gevraagde plug-ins: application/smil decoder.

Als ik in Firefox naar Extra -->Manage Content Plug-inns  ga en vink daar Plug-inns in Use aan,  dan krijg ik niets te zien.

[ Wat mij opvalt, is dat bij de 'instelling'  op de betreffende websites wordt vermeld: " Silverlight Player (Deze plugin lijkt niet op uw computer geinstalleerd te zijn) " . Dat is echter wel het geval in Firefox (Extra --> Add-ons --> Plug-inns --> Silverlight-Plug-in ).]
Heb je een idee hoe het kan dat de Silverlight-Plug-in niet gevonden wordt ?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/22, 18:15:37 »
Probeer de tip van Cugel eens: de extensie MediaPlayerConnectivity? Zie de schuine letters op mijn multimediapagina: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline Sami

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/22, 18:42:36 »
IK heb MediaPlayerConnectivity geïnstalleerd en Uitzending Gemist geprobeerd.
Krijg de onderstaande foutmelding:

Geen videospeler gevonden (kies Extra menu, MediaPlayerConnectivity...)

Technische informatie
/usr/bin/X11/vlc
http://player.omroep.nl/stream/?fcode=mov&kcode=bb&ratio=16:9&streamurl=http%3A%2F%2Fcgi.omroep.nl%2Flegacy%2Fplayer%3F%2Fceres%2Fvara%2Frest%2F2009%2FVARA_101213618%2Fbb.20091121.mov

%f

-----------------------
[Exception... "Component returned failure code: 0xc1f30002 (NS_ERROR_ALREADY_INITIALIZED) [nsIProcess.run]"  nsresult: "0xc1f30002 (NS_ERROR_ALREADY_INITIALIZED)"  location: "JS frame :: chrome://mediaplayerconnectivity/content/mpc-overlay.js :: mpc_executeApp :: line 908"  data: no][/b]

Blijf nog proberen.....
Hanneke
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 18:45:22 door Sami »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/22, 18:46:20 »
Probeer eens in MediaPlayerConnectivity alles op Totem te zetten? Als dat niet baat, alles op Mplayer zetten. Helpt dat?

Offline Dave

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/11/22, 19:04:45 »
Oke
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 22:41:57 door Dave »

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/11/22, 20:28:43 »
http://www.nederland2.nl/uitzendinggemist/programma/uitmarkt/3732/10014464

Die URL al geprobeerd loopt zonder Mediaplayerconnectivity , Mplayer , VLC etc.
Alleen met Totem plus de Totem moz plugin prima. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Sami

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/11/22, 20:33:20 »
Dave,

Ik negeer je niet, maar kan niet alles tegelijk proberen en ben bovendien niet de gehele tijd online. Daarnaast ook nog met een ander probleem bezig.

Wat moet ik volgens jou doen?
[ Een stappenplan werkt niet als er eerst al veel andere zaken geïnstalleerd en ingesteld zijn]  Ik heb een nieuwe computer en heb behalve Windows Vista en Ubuntu 9.10 niets geïnstalleerd.

Moet nu weg, vanavond probeer ik meer.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 20:34:52 door Sami »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #12 Gepost op: 2009/11/22, 23:19:09 »

Bij mij loopt die ook prima. Met VLC, Mplayer e.d. allemaal geïnstalleerd, volgens mijn eigen handleiding. Tja.

Offline Robertos

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2009/11/23, 00:03:02 »

+1

Voorheen had ik ook de VLC en Mplayer plugin nog erbij, en ik kreeg het gewoon niet aan de gang.
Zorg dus eens dat je die plugins verwijderd (uitschakelen was bij mij niet voldoende?), en dat je alleen de Totem plugin hebt in Firefox. Met alleen de Totem plugin speelt 99% van de media prima af.

Citaat van: Sami
Foutmelding van de site van uitzending gemist:  Geen URI-handler geïmplementeerd voor "mms".

Dat lijkt veel op mijn eerdere probleem, zie de onderstaande link voor een mogelijke oplossing:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/problemen-firefox-i-c-m-totem/msg500623/#msg500623
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 00:05:59 door Robertos »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #14 Gepost op: 2009/11/23, 01:10:14 »
Bij de installatie van 9.10, alle stappen van de Ubuntu documentatie en de ' Handige tips voor beginners met Linux'  van Pjotr gevolgd.
De site van Pjotr geeft prima en handige tips maar het NOS journaal en de andere in deze draad genoemd uitzendingen kan ik ook zonder deze tips goed volgen. Het enige wat ik gedaan heb is het installeren van pakket ubuntu-restricted-extras.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Sami

• Lid
[OPGELOST] Opnieuw: Kan 'Uitzending gemist' en 'het NOS journaal' niet zien.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/11/23, 11:46:11 »
Goedemorgen,

Pjotr
Probeer eens in MediaPlayerConnectivity alles op Totem te zetten? Als dat niet baat, alles op Mplayer zetten. Helpt dat?
Alle spelers geprobeerd, maar geen resultaat.

Dave

Ik voorheen ook om sommige zaken te kunnen bekijken maar sinds 9.04 geheel niet meer nodig.
probleem is meestal dat er veel mogelijkheden zijn en wie overal een hapje van neemt ook minder smakelijke hapjes tegen zal komen.
Kortom dat alles niet werkt.
Een stappenplan werkt niet als er eerst al veel andere zaken geïnstalleerd en ingesteld zijn.

Ik heb alle mediaplayers en plug-inns verwijderd, behalve Totem die ik opnieuw geïnstalleerd heb; ook geen resultaat

Wanda

Ik heb de URL geprobeerd toen ik alle players verwijderd had; kan nog steeds niets zien.

De site van Pjotr geeft prima en handige tips maar het NOS journaal en de andere in deze draad genoemd uitzendingen kan ik ook zonder deze tips goed volgen. Het enige wat ik gedaan heb is het installeren van pakket ubuntu-restricted-extras.
Deze had ik bij de (schone) installatie gevolgd.

GELUKT -  Kan UITZENDING GEMIST, NOS-JOURNAAL etc. zien !

Door zoeken op " Geen URI-handler geïmplementeerd voor "mms" " en de reactie van Roberos heb ik het opgelost (hij heeft hier al een topic over gehad, maar daar was ik niet terecht gekomen).
Bug #350772 in totem
Oplossing via de site  https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/totem/+bug/350772
Geïnstalleerd :GStreamer plugins for mms, wavpack, quicktime, musepack.
(Op de betreffende omroep-sites moet Windows Media Speler ingesteld zijn (QuickTime vraagt om andere plug-inns))

Opm. Tijdens het zoeken heb ik gezien dat veel mensen hetzelfde probleem hebben in Ubuntu 9.10.
Bij mij werkt het nu.
Bedankt voor de reacties.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/totem/+bug/350772
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 12:55:31 door Sami »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #16 Gepost op: 2009/11/23, 11:49:59 »
Vreemd.... blijkbaar is in 9.10 het gebruik van de VLC-plugin en de Mplayer-plugin bij veel mensen eerder een nadeel dan een voordeel. Maar waarom werken die plugins bij mij dan wel probleemloos in 9.10?   ???

Enfin, ik zal nog eens een schone proefinstallatie doen op een uitprobeerbakkie, en eens zien wat ik tegenkom in een "schone" situatie. De multimedia-aanpak vind ik zeer belangrijk: alles goed kunnen afspelen is een absoluut vereiste voor een goede gebruikerservaring.

Offline Sami

• Lid
Pjotr,
Om het uit te proberen en als alternatief heb ik VLC en plug-inns weer geïnstalleerd.
Dan werkt alles ook.
Is dit niet waar het om gaat:     GStreamer plugins for mms, wavpack, quicktime, musepack ?!
« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 12:12:40 door Sami »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Pjotr,
Om het uit te proberen en als alternatief heb ik VLC en plug-inns weer geïnstalleerd.
Dan werkt alles ook.
Is dit niet waar het om gaat:     GStreamer plugins for mms, wavpack, quicktime, musepack ?!

Ik heb inmiddels even een schone installatie gedaan op een proefbakkie, en.... klopt! Vooral daarom, ja.

Dat is namelijk de "bad"-verzameling (je hebt ook nog de "good" en de "ugly"). De gstreamer Fluendo-plugin schakelt de "bad" uit (verwijdert ze). Foute boel dus, want je hebt de "bad" beslist nodig.

De Mplayer- en VLC-plugins lijken overbodig in 9.10.

Ik heb inmiddels mijn Multimediapagina aangepast. Bedankt voor het meedenken!  :)

Offline Sami

• Lid
Nog een opmerking / vraag Pjotr,

De plug-ins werken niet als je op de omroep-site de player op (bijv.)  QuickTime instelt ( -->instellingen).
Deze plugins worden gevraagt :
application/smil decoder

De  'GStreamer plugins for mms, wavpack, quicktime, musepack' zijn toch ook voor deze player bedoeld ???

« Laatst bewerkt op: 2009/11/23, 13:50:39 door Sami »

Offline bert3456

• Lid
ik krijg ook de melding bij uitzending gemist application/smil decoder instaleren , die dan weer niet te vinden is,het is me nog niet helemaal duidelijk via deze tropic wat ik daar dan aan doen moet

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #21 Gepost op: 2010/03/18, 14:55:40 »

Precies, alles zo veel mogelijk standaard houden en ubuntu-restricted-extras erbij zetten.
In de ubuntu-restricted-extras zitten al de GStreamer 'bad' codecs waar hierboven naar verwezen wordt.

Offline Tom

• Lid
Juist ,alleen de fluendo MP3 plugin kun je erbij zetten daar die aanbevolen word voor Brasero.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.