Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan Ubuntu Software Centrum niet meer openen !  (gelezen 5139 keer)

Offline R1P

• Lid
Kan Ubuntu Software Centrum niet meer openen !
« Gepost op: 2010/03/09, 10:24:28 »
Hallo,

ik kan sinds eergister mijn "Ubuntu Software Centrum" niet openen, hij opent wel maar zodra ik een programma aanklik voor verdere informatie en evt een screenshot sluit hij meteen af... Ik heb de PC al opnieuw opgestart en snap niet waardoor het komt...
Kan iemand me helpen ?

Mvg

Offline rja

• Lid
Re: Kan Ubuntu Software Centrum niet meer openen !
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/09, 10:32:57 »
Start de software center via een terminal op.

Het programma op de commandline : software-center

Misschien krijgen je dan een error waar we iets aan kunnen zien.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/09, 10:41:39 »
Start de software center via een terminal op.

Het programma op de commandline : software-center

Misschien krijgen je dan een error waar we iets aan kunnen zien.

teun@Desktop-Teun:~$ software-center

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GstFourcc multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GstIntRange multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GstDoubleRange multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GstFractionRange multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GstValueList multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GstValueArray multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GstFraction multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type gdouble multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type gfloat multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type gchararray multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type gboolean multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GEnum multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type GFlags multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type gint multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type gint64 multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type glong multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type guint multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type guint64 multiple times

(software-center:29843): GStreamer-WARNING **: adding type gulong multiple times
Could not initialize GStreamer: Fout bij het herdoorlopen van de registry , child terminated by signal
« Laatst bewerkt op: 2010/03/09, 11:09:22 door Wanda »

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/09, 11:10:13 »
Verwijder software-center desnoods in synaptic. Daarna synaptic afsluiten en in de terminal: sudo apt-get clean && sudo apt-get autoremoveTerug naar synaptic en Status->Resterende configuratie verwijderen (als die er staat).
Tenslotte software-center opnieuw installeren.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/09, 11:14:49 door Lexaldo »

Offline R1P

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/09, 11:18:11 »
Verwijder software-center desnoods in synaptic. Daarna synaptic afsluiten en in de terminal: sudo apt-get clean && sudo apt-get autoremoveTerug naar synaptic en Status->Resterende configuratie verwijderen (als die er staat).
Tenslotte software-center opnieuw installeren.

Moet ik in Synaptic dan gewoon Software Center typen ?

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/09, 11:34:51 »
Klik in synaptic op het rechter zoekvakje en kopieer en plak software-center; dat is de juiste naam.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/09, 11:36:35 »
Klik in synaptic op het rechter zoekvakje en kopieer en plak software-center; dat is de juiste naam.

Ik heb het verwijderd ,moet ik nu die sudo apt-get clean && sudo apt-get autoremove toepassen in een terminal ?

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/03/09, 11:38:48 »
Ja, dan worden eventuele restanten verwijderd. Als er dan nog wat over is vind je dat in synaptic-status-resterende configuratie.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/03/09, 11:43:17 »
Ja, dan worden eventuele restanten verwijderd. Als er dan nog wat over is vind je dat in synaptic-status-resterende configuratie.

Okay, en als ik dat gedaan heb wat meot ik dan doen ?

Mvg

Edit: Ik heb weer geinstalleerd, maar hij doet weer precies hetzelfde, als ik een programma aanklik sluit hij af...
« Laatst bewerkt op: 2010/03/09, 11:47:24 door R1P »

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/03/09, 11:46:45 »
Terug naar synaptic en software-center rechtsklikken->markeren voor installatie->toepassen.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/03/09, 11:51:50 »
Terug naar synaptic en software-center rechtsklikken->markeren voor installatie->toepassen.

Heb ik gedaan, hij doet weer precies hetzelfde...

Mvg

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/09, 11:56:07 »
Nou hij is helemaal verwijderd en vers geïnstalleerd. Als hij het nu nog niet doet is de boosdoener waarschijnlijk een of andere foutieve systeem-instelling of een bestand waarvan software-center afhankelijk is, is beschadigd; bijv een of ander lib-bestand.

Aangezien ik hier weinig van weet, hoop ik dat er zich iemand zal melden die er meer over kan vertellen.

Offline R1P

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/09, 11:59:49 »
Nou hij is helemaal verwijderd en vers geïnstalleerd. Als hij het nu nog niet doet is de boosdoener waarschijnlijk een of andere foutieve systeem-instelling of een bestand waarvan software-center afhankelijk is, is beschadigd; bijv een of ander lib-bestand.

Aangezien ik hier weinig van weet, hoop ik dat er zich iemand zal melden die er meer over kan vertellen.

Okay, alsnog bedankt.

Mvg

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/09, 12:09:45 »
Maar voorlopig zul je je programma's dus met synaptic moeten installeren.
Erg leerzaam.  ;)

Offline R1P

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/09, 16:19:02 »
Erg leerzaam.  ;)

Weetje hoe ik Audacious installeer via Synaptic ?

« Reactie #15 Gepost op: 2010/03/09, 16:21:59 »
Erg leerzaam.  ;)

Weetje hoe ik Audacious installeer via Synaptic ?
audacious in zoekvenster invullen en Audacious markeren voor installatie. Daarna op Toepassen drukken.

Offline jusgje

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2010/03/09, 17:33:31 »
Je kan ook op een gemakkelijke manier software installeren en verwijderen met gnome-app-install.
Installeer dit pakket met Synaptic of met de terminal:

sudo apt-get install gnome-app-install
In de menu's is dit programma terug te vinden als Installeren/verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/09, 17:35:30 door jusgje »

« Reactie #17 Gepost op: 2010/03/09, 19:05:26 »
De foutmelding en het probleem klinkt precies hetzelfde als dit topic, alleen word hier alleen problemen over het softwarecentrum aangegeven.

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/programma%27s-starten-niet-op-softwarecentrum-brasero-totem/msg567592
Mijn website over Ubuntu:
http://ubuntufan.org

Offline R1P

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2010/03/10, 19:18:26 »
En hoe installeer ik Limewire ?

Mvg

Offline R1P

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2010/03/10, 19:36:12 »

Mvg

Ook kan ik geen "Eigendschappen" openen als ik op een bestand klik.
Ik herinner me nog dat iedereen Linux beter vond, ik heb mijn mening en gedachten ookal over Linux.

Mvg

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2010/03/10, 20:44:10 »

Mvg

Ook kan ik geen "Eigendschappen" openen als ik op een bestand klik.
Ik herinner me nog dat iedereen Linux beter vond, ik heb mijn mening en gedachten ookal over Linux.

Tja, de een heeft altijd een probleem en de ander zelden of nooit. Zal ook wel een oorzaak hebben. ^-^
Maar als je nou door Cumulus al is verteld hoe je Audacious kunt installeren via Synaptic pakketbeheer, dan hoef je toch niet meer te komen vragen hoe je Limewire installeert? ???

Waarom kun je de Eigenschappen van een bestand niet openen als je daarop klikt? Je klikt toch wel met de rechtermuisknop? Wat voor soort bestand is dat dan dat er geen optie Eigenschappen in het menu staat?

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2010/03/10, 20:52:32 »
Maar als je nou door Cumulus al is verteld hoe je Audacious kunt installeren via Synaptic pakketbeheer, dan hoef je toch niet meer te komen vragen hoe je Limewire installeert? ???
Limewire staat niet in synaptic. http://linux.softpedia.com/get/Communications/Filesharing/LimeWire-247.shtml