Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Kleurfouten in Quicktime filmpjes  (gelezen 1263 keer)

[Opgelost] Kleurfouten in Quicktime filmpjes
« Gepost op: 2010/02/28, 19:15:41 »
Hallo,
Ik heb problemen met de kleuren van Quicktime filmpjes.
Onlangs kocht ik een Lumix fototoestel waarvan de bewegende beelden in Quicktime, .MOV staan.
Wij zijn met 4 gebruikers op Ubuntu 9.10. Twee gebruikers hebben prima kleuren en twee andere waaronder ik als beheerder, krijgen af en toe goede kleuren maar meestal beeld met grove kleurfouten (vb blauwe huidskleur).  Dit geldt voor VLC, Gnome MPlayer, gxine (Totem en MPlayer doen het niet).
In VLC kan ik de kleur corrigeren via Uitgebreide opties weergeven (onderaan) > Video-effecten > Beeld bijstellen > Tint (schuifbalk).  Bij het volgende filmje echter is die instelling alweer verdwenen. Als ik die instelling kon vastleggen was mijn probleem ook opgelost.
Ik heb heel het internet afgeschuimd naar een oplossing maar niets gevonden. Ik heb zelfs Quicktime7 met Wine geprobeerd maar dat werkte ook niet. Wie kan mij helpen?
« Laatst bewerkt op: 2010/03/04, 10:00:27 door Willibuntu »

Re: Kleurfouten in Quicktime filmpjes
« Reactie #1 Gepost op: 2010/03/02, 22:07:39 »
Ben ik nu de enige met dit probleem of is het een gekend probleem waar geen oplossing voor is?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/02, 22:17:23 »
Ben ik nu de enige met dit probleem of is het een gekend probleem waar geen oplossing voor is?
denk dat je de enige bent.

het lijkt mij dat de codec niet goed is, dus die moet je herinstalleren.
alleen moetten we meer over de video weten om te zeggen welke codecs hij gebruikt en dus welk pakket je moet herinstalleren.
als het een .mov (= QuickTime Movie) is dan kan hij nog iets van 6 verschillende codecs gebruiken.

(6 is een voorbeeld, ik weet niet precies hoeveel codecs mov kan bevatten)

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/03, 16:20:46 »
Het toestel is een Panasonic LUMIX DMC-FS11, en is net uit.
Digital Video Format: MOV
Digital Video Codec: MJPEG
Zegt dat iets meer?

« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/03, 17:13:55 »
Dit is een filmje in Quicktime.  In firefox is die man blauw.  Wie ziet dit nog zo, of ben ik weer de enige...

http://www.arwo.nl/nl/producten/film.php?film=13_MUURTEGELEN_VLA.mov&id=47&i=1&PHPSESSID=248903a51946cd9d614839bfb5160005

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/03, 17:30:35 »
Bij mij wordt hij goed weergegeven.
http://sites.google.com/site/computertip/ Hier staat hoe je de codecs etc kunt installeren.

[Opgelost] Kleurfouten in Quicktime filmpjes
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/04, 09:59:12 »
Ik heb de multimedia codecs nogmaals geïnstalleerd zoals hier beschreven:
http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
maar dat heeft niets uitgehaald.
In mijn zoektocht naar een geschikte player, wisselde ik steeds van player. Dat zet blijkbaar de fout (blauwe mensen) in gang.  Als ik dan Ubuntu heropstart is het terug goed, tot met het wisselen van player de fout terug optreedt.
De oplossing is de beste player in casu Gnome MPlayer, instellen als standaard en niet meer wisselen.
Bedankt aan iedereen voor de hulp.
William