Hallo Ubunters,
Ik heb sinds 3 maand Ubuntu 9.10 op mijn desktop geinstalleerd. Vanaf het begin veel problemen met het draadloos netwerk, in zo ernstige mate dat ik al regelmatig een volledige herinstallatie heb uitgevoerd, maar iedere keer na die herinstallatie komen de problemen met het draadloos terug. Een bedraad internet is geen optie, dan heb ik het snoer dwars door de woonkamer liggen.
Opnieuw wil ik herinstalleren, ik blijf het proberen, want inmiddels krijg ik weer op geen enkele manier draadloos verbinding. Een herinstallatie van Windows (toen alles wel gewoon werkte heb ik geprobeerd, maar de recoveryschijf van Windows gaf aan dat ik geen HD meer in mijn systeem heb zitten....
Mijn vraag: bij iedere herinstallatie heb ik mijn 90Gb aan muziekbestanden gekopieerd naar een externe harde schijf. Daar is ie ongeveer 2,5 uur mee bezig. Daarna moet ik herinstalleren, en de muziek terugkopieeren, wederom 2,5 uur.
Is dat niet te voorkomen? Kan ik niet gewoon het nieuwe 9.10 op mijn HD overschrijven met behoud van de originele bestanden?
Zo ja, en jullie geven me een antwoord, wil je dan de moeite nemen om het uitgebreid voor een leek als ik te beschrijven?
Mvg 8)