Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gramps installeren  (gelezen 901 keer)

gramps installeren
« Gepost op: 2010/05/29, 20:13:20 »
Ik ben een starter/beginner in linux ubuntu en heb sinds één dag ubuntu op mijn laptop.
Kan ik zonder problemen het genealogie programma gramps installeren of verwachten jullie dan problemen.
Moet het via applicaties software of gewoon met je browser van internet halen.

Re: gramps installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/29, 20:34:24 »
Nee hoor, werkt prima :) Kun je zo uit het Ubuntu Softwarecentrum halen :)

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/29, 20:37:41 »
Beste @marcel0138,

Wat ik zo kan zien staat 'gramps' gewoon bij de pakketbronnen. Dat betekent, dat het een ondersteund programma is via Canonical, dat direct op je Ubuntu instalatie zou moeten werken. Ik draai (op mijn pc op dit moment) Kubuntu 10.04.
Ik heb geen idee welke Ubuntu je draait, en wat gramps doet wat je wel of niet verwacht.
Waarom probeer je het niet gewoon? Eens kijken wat er gebeurt  ;)

Als je dit tegenkomt via het Ubuntu Software Centrum, kan je het zonder risico installeren. Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/29, 20:50:44 »
@asphyxia: Gramps werkt prima op zowel 9.10 als 10.04, wel is de versie 9.10 nogal verouderd, die moet je dan even van Debian packages plukken. Op 10.04 zit een vrij recente versie :)

Edit: De nieuwste versie lost wel wat problemen op. Directe link: http://sourceforge.net/projects/gramps/files/Stable/3.2.3/gramps_3.2.3-1_ubuntu.deb/download
« Laatst bewerkt op: 2010/05/29, 20:53:09 door Vistaus »