Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (K)Ubuntu alternatieven voor Microsoft IntelliType en IntelliPoint?  (gelezen 2007 keer)

kent iemand een alternatief voor Microsoft IntelliType en IntelliPoint voor Kubuntu/Ubuntu?
ik heb namelijk een Microsoft Wireless Desktop 3000 en zonder werken de functie toesen niet.
en die gebruik ik wel veel, in windows dan want anders doen ze het niet.

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: (K)Ubuntu alternatieven voor Microsoft IntelliType en IntelliPoint?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/22, 19:32:12 »
Je bedoelt dat je al die speciale fratsen op je muis en toetsenbord wilt laten werken?

Offline JvH

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/22, 20:15:29 »
Voor wat betreft IntelliType:
Heb je al gekeken of je de gewenste keyboard shortcuts in System > Preferences > Keyboard Shortcuts kunt instellen?
De speciale toetsen op mijn Logitech-keyboard stonden out of the box al goed ingesteld, maar je hebt in het dialoogvenster dat ik noemde de volledige vrijheid om naar believen sneltoetsen in te stellen en aan te passen.

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/22, 20:48:57 »
Je bedoelt dat je al die speciale fratsen op je muis en toetsenbord wilt laten werken?
simple gezecht, ja.
dingen als redo/undo/save/open/close/spell-check (vooral die...) etc. etc.
en natuurlijk de media knoppen.

en ik heb gekeken, maar daar kan ik die toetsen niet aan zetten, want ze zitten er niet tussen als opdrachten.
het zijn eigenlijk niet standaard sneltoetsen, maar ook snel toetsen voor het openen van programma's e.d.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/22, 21:18:01 door richard »

Offline JvH

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/22, 21:45:39 »
Citaat van: richard
en ik heb gekeken, maar daar kan ik die toetsen niet aan zetten, want ze zitten er niet tussen als opdrachten.
Met de knop 'Add' kun je je eigen shortcuts definiëren. Bij 'Name' geef je dan de naam op die je in de dialoog 'Keyboard shortcuts' te zien krijgt. Bij 'Command' geef je het (terminal)commando op dat moet worden aangeroepen. Deze nieuwe shortcut komt onderaan in de categorie 'Custom Shortcuts' te staan. Hieraan kun je op dezelfde manier een sneltoets toewijzen als aan de andere, voorgedefinieerde commando's.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/22, 22:13:21 »
ik zie die knop niet?
ik heb kubuntu, dus mogenlijk een GNOME knopje?

Offline Emil

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/22, 22:54:15 »
Bij Kubuntu moet je naar systeeminstellingen > toetsenbord & muis >standaard sneltoeten gaan. Dan moet je klikken op de actie die je wilt veranderen en kun je het aanpassen naar keuze (gewoon op aangepast klikken en dan bij aangepast "geen" veranderen in de knop die je wilt gebruiken). Dit werkt voor media knoppen/undo/...

Hoe je nieuwe shortcuts maakt om bv je browser op te starten weet ik niet.

« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/23, 11:56:20 »
nou het gaat gaat niet om het veranderen van bestaande sneltoetsen, enkel toevoegen van nieuwe.
ik bestuur mijn pc ook wel eens via vnc, de en de client heeft die toetsen niet, dus moet de "reguliere" sneltoetsen gebruiken.

Offline Emil

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/23, 17:49:07 »
nou het gaat gaat niet om het veranderen van bestaande sneltoetsen, enkel toevoegen van nieuwe.
ik bestuur mijn pc ook wel eens via vnc, de en de client heeft die toetsen niet, dus moet de "reguliere" sneltoetsen gebruiken.
Je zegt toch dat je dingen als redo/undo/save/open/close/spell-check en media knoppen wilt doen werken? Hier zijn al standaard sneltoetsen voor en dus zul je deze moeten veranderen naar de die speciale toetsen.

« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/23, 19:54:30 »
en juist daarom zoek ik dus iets als IntelliType, dan maak ik extra sneltoetsen.
maar hoe ik ze niet te vervangen.
want dat wort lastig als ik een VNC-viewer gebruik.

EN: ik bestuur mijn PC ook wel vanaf werk.
dan heb ik altijd US-Intl, ookal gebruik ik een andere layout.
maar Citrix pakt de standaard voor de server.
en niet de active layout van de client.

Offline Emil

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/23, 22:15:59 »
Je wilt dus dat de standaard sneltoetsen werken én dat die extra toetsen werken? BIj de sneltoets instellingen kun je een alternatieve sneltoets instellen, dan heb je 2 sneltoetsen voor 1 functie.

« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/24, 23:06:04 »
ja dat is inderdaat de bedoeling.
maar ook sneltoetsen toevoegen die nu helemaal niet bestaan.

en waar doe ik dat?