Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: microfoon gebruik en video bij Skype  (gelezen 5223 keer)

Offline Bommel

• Lid
microfoon gebruik en video bij Skype
« Gepost op: 2010/05/03, 10:43:34 »
Is dit een hard- of software vraag? ???
IK heb een Logitech Quickcam Pro waarvan ik het beeld redelijk vlot aan de praat had. Er zit een microfoon in, en, kijkend in het geluidspaneel dan zie ik de balk reageren als ik praat. Daar maak ik uit op dat de microfoon werkt en de hardware dus herkend is en functioneert. Als ik Skype start en ik doe een testcall dan komt er geen geluid terug. Het lijkt er dus op dat de microfoon in Skype het niet doet.
In tegenstelling tot de Windows versie zie ik in de erg minimalistische Linux versie van Skype geen chat en video mogelijkheid. IK heb Skype direct van de Skype website gedownload en geïnstalleerd.

Kan iemand mij helpen met mijn microfoon probleem?
Is er een andere Skype versie beschikbaar of doe ik gewoon wat fout?

alvast bedankt voor de reactie

Re: microfoon gebruik en video bij Skype
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/03, 10:53:24 »
Kijk eerst eens of geluidskaart goed staat ingesteld.
Klik op geluid voorkeuren bij de de spieker.
Kijk of je daar duplex instellingen heb.
Stel dan je geluid bij invoer en uitvoer.

In Skype stel je in dat alles PulseAudio server (local) dit staat misschien al zo ingesteld.

en test het dan nog eens?
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Offline Bommel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/03, 19:52:55 »
Ik heb in de geluidsvoorkeuren, hardware, 2 mogelijkheden:
0809 1 input analog mono input, met daarbij een camera als pictogram. I ga er vanuit dat dat mijn Logitech webcam is. Onder profile staat alleen maar analog mono input of uit als optie.
Daarnaast is er een intern geluid 1 input / 1 output analog stereo Duplex. Dat is mijn interne geluidskaart (ga ik van uit). Het icoontje is een interne PC kaart met een muzieknoot er in.

Ik krijg nu inderdaad geluid zij het dat het heel zacht is. Ik heb de output vol open geschoven staan en dan nog moet ik de speakers ver open draaien om er geluid uit te krijgen.
Via de interne kaart met gebruik van een koptelefoon is het hetzelfde. Die heb ik dus op duplex gezet en ook dan is het geluid eeeerg zacht

« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/03, 21:43:09 »
Probeer eens bij je geluid instellingen de microfoon geluid volume te zetten op 100 %
Steunpunt van Alphen aan den Rijn. Mijn website is  voosterom.nl.

Offline elendil

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/03, 23:57:01 »
Probeer eens bij je geluid instellingen de microfoon geluid volume te zetten op 100 %
Zet in Skype bij Options - Sound devices geen vinkje bij Allow Skype to...

Geluidsinstellingen:
hardware - internal audio - analog stereo duplex
input: input volume schuif op 100% zetten
output: analog output

Op deze manier werkt het hier tenminste

-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/04, 00:28:56 »
Zelf wissel ik ook nog de 'connector' bij het tabblad 'invoer' afhankelijk van de beschikbaarheid van een micro.
Het resultaat is telkens af te lezen op het balkje achter 'invoerniveau:'. Misschien helpt het toch nog eens te controleren.
« Laatst bewerkt op: 2010/05/04, 00:44:41 door Bertel »

Wat is vrije software?

« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/04, 00:43:53 »
Ten eerste zou ik, als je het Ambiance thema (het standaard thema, donker) gebruikt aanraden om bij de Skype opties de stijl te veranderen naar 'Desktop Settings'.
Dat kan via Skype Options, deze is bereikbaar via de blauwe 'S' onderaan.
Chat en Video zitten ook allemaal in de Linux versie van skype, zelfs desktop delen. Het enige dat er volgens mij niet in zit en wel in de Windows versie zijn spelletjes ;)

Probeer verder eens via Toepassingen-->Geluidsrecorder toch voor de zekerheid uit of je microfoon wel echt werkt. Dan weet je zeker of het aan Skype ligt.
Via Skype opties kan je onder Sound Devices je microfoon veranderen, heb je daar al eens gekeken?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline HKAK

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/04, 01:44:06 »
Ik heb helaas geen antwoord voor je maar een vraag, ik hoop dat dit niet ongepast is. Komt ie;
Hoe heb je je quickcam pro draaiende gekregen?
en welke versie ubuntu draai je?

Alvast bedankt en sorry voor de inbreuk in je topic.

Groet,
Kubuntu 10.04, Mandriva 2010, XP,
core 2 duo 2024Rm 2x 160gb sata
2.6.32-22-generic / 2.6.26-7mdv
http://sites.google.com/site/sitehkak/

« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/04, 07:33:00 »
Of je doet simpelweg
* alt+F2
* skype -style GTK+

En Skype gedraagt zich als iedere andere toepassing qua uiterlijk.

De Linux-versie is inderdaad heerlijk simpel gehouden, in tegenstelling tot de kermisattractie die Skype for Windows heet is hij heerlijk om mee te werken...

Offline VandeBas

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2010/05/04, 08:53:34 »
Nou...

Sinds ik 10.4 geïnstalleerd hebt doet alt+F2 het bij mij niet meer. Dacht dat dat aan de Ubuntu-versie lag, maar misschien is dat dus toch niet zo? Weet iemand een truc om weer via en toetscombinatie een terminal op te roepen?

groeten,

Bas

« Reactie #10 Gepost op: 2010/05/04, 08:56:37 »
Nou...

Sinds ik 10.4 geïnstalleerd hebt doet alt+F2 het bij mij niet meer. Dacht dat dat aan de Ubuntu-versie lag, maar misschien is dat dus toch niet zo? Weet iemand een truc om weer via en toetscombinatie een terminal op te roepen?

groeten,

Bas
het venster alt+f2 is helemaal geen terminalvenster, slechts een tekstveld waarin je een programma kunt uitvoeren. Probeer het anders eens via een terminalvenster, Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster.

Offline Wiley

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/05/04, 10:19:18 »
Mocht je ook problemen hebben met video in Skype, check dan deze post even:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/video-conferencing-met-skype/msg556109/#msg556109

Offline elendil

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/05/04, 10:19:41 »
Nou...

groeten,

Bas

Systeem - Voorkeuren - Toetsenbord - Muistoetsen, als er een vink bij 'muis kan worden bestuurd...' (o.i.d.) dan deze uitzetten!

-=[ Not all those who wander are lost ]=-