Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [tv-kaart] PCTV Rave, opnemen en video editing...?  (gelezen 2682 keer)

Offline Math.

• Lid
[tv-kaart] PCTV Rave, opnemen en video editing...?
« Gepost op: 2010/01/29, 21:57:39 »
Ik heb maar weer eens m'n oude PCTV Rave tv-kaart vanuit m'n oude pc in m'n nieuwe pc geplaatst en heb tvtime geïnstalleerd.
Werkt allemaal prima, maar ik kan er alleen niet mee capturen...? Ik heb Kino geprobeerd om mee op te nemen, maar die vind m'n device niet...
Zonet ook xvidcap geïnstalleerd, maar volgens mij neemt die alleen maar beeld op. Ik hoorde ook over ffmpeg, maar ik zoek eigenlijk naar een gui om op te nemen.
Iemand een tip/idee om beeld + audio vanuit m'n tv-kaart op te kunnen nemen?

En als dit werkt, iemand nog tips voor het bewerken van m'n videobestanden? Ik heb zelf alleen een beetje ervaring met Adobe Premiere, is er een programmaatje die hier wat op lijkt, hoeft niet super uitgebreid te zijn.

Re: [tv-kaart] PCTV Rave, opnemen en video editing...?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/30, 00:40:57 »
Math. ik heb precies dezelfde tv-kaart, tot op heden heb ik geen goed opname programma kunnen vinden.
Met Myth zou het kunnen, alleen heb ik dit nog nooit werkend gekregen, misschien lukt het jou?
Voor video bewerking, kijk hier eens http://forum.ubuntu-nl.org/foto-video-en-audiobewerking/
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/30, 14:50:52 »
Mja, anders kijken of ik software voor m'n videokaart in wine kan draaien ofzo. En anders opnemen in windows en bewerken in Linux.
Waar kan ik trouwens Cinerella vandaan halen? Het zit niet in mij pakket bronnen.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/30, 16:24:06 »
Heb Cinerella geïnstalleerd via http://cinelerra.org/getting_cinelerra.php (64bit)

Hij geeft wel meer opties voor het recorden, maar ik heb nog geen beeld gekregen van m'n tv-kaart.
Als ik /dev/dv1394 probeer heb ik zwart beeld en als ik het venster wil sluiten hangt hij... dus er gebeurd wel iets daar.
Weet niet of ik dv1394 moet gebruiken voor m'n tv-kaart...?
Ik heb wat dingen proberen in te stellen, maar nog geen beeld... heb ook perongeluk een paar vensters weggeklikt en weet niet meer welke.
Weet iemand hoe ik cinerella weer terug naar defaults kan zetten? Ik kan nml. geen .cinerella vinden ofzo...
Hopelijk kan iemand mij iets meer info geven, ik heb vrij weinig verstand op dit gebied, ben maar een simpele editer... ;)

edit:
Dit zie ik trouwens in m'n terminal venster staan:
Citaat
Device1394Input::run DV1394_IOC_WAIT_FRAMES: Bad file descriptor

edit2:
Heb inmiddels wel gevonden hoe ik m'n vensters opnieuw kan instellen, maar heb meer dingentjes ingesteld.
Is toch wel handig als ik weet waar m'n config file wordt opgeslagen. Heb een locate cinerella uitgevoerd, maar geen resultaat...
« Laatst bewerkt op: 2010/01/30, 16:28:58 door Math. »

Offline Math.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/30, 16:48:55 »
Ok, ik merk alweer dat ik te weinig met de computer bezig ben geweest, 1394 is natuurlijk firewire... heb ik niet nodig.
Heb ondertussen ook de locatie van de configbestanden van cinelerra(~/.bcast) gevonden. :)

Het ziet er naar uit dat ik gewoon een capture progje moet hebben om vanaf m'n tv-kaart te kunnen recorden?
Of ik zou dan via tv-time met recordmydesktop kunnen recorden, maar dan heb ik alleen geen audio.

« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/30, 19:23:24 »
Cinerella, is eigenlijk bedoelt voor video bewerking. Bijv filmpjes vanaf een camcorder. Ik denk dat het beeld met recordmydesktop niet echt een hoge kwaliteit heeft.
Ik kwam dit nog tegen, zelf heb ik dit nog niet geprobeerd. http://tldp.org/HOWTO/BTTV/recording.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/21, 17:30:29 »
Iemand een idee hoe ik direct video en audio kan opnemen vanaf m'n tv-kaart??
tv-time werkt prima, maar ik kan er niet mee opnemen...

« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/21, 17:54:03 »
Is het analoge tv? Misschien werkt KDETV dan wel goed.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/21, 17:57:52 »
Zonet met mencoder bezig geweest en hij lijkt het goed op te nemen. Nu nog ff de juiste regel invoeren zodat ik er ook geluid bij heb. :)

edit:
Hij neemt nu ook geluid op, alleen is het geluid vrij zacht en er zit een dikke brom door heen.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/21, 18:04:51 door Math. »