Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Twee schermen  (gelezen 1884 keer)

Offline pacecal

• Lid
Twee schermen
« Gepost op: 2010/02/15, 21:53:02 »
Goedenavond allemaal,

Ik draai nu al een tijdje ubuntu en ben daar uiterst tevreden over.

Sinds kort ook met 2 schermen: links 17” en rechts 24”

Wat ik graag zou willen is.

1.XBMC standaard in het 2e scherm full-screen (inlog XBMC i.p.v. GNOME)
2.VirtualBox seamless over 2 schermen

Ik heb alle instellingen al geprobeerd, twinview, seperate X etc. etc. daarnaast behoorlijk wat het internet afgezocht...maar ik krijg het niet voor elkaar.

Tot slot vroeg ik me af of ik met VirtualBox op mijn Ubuntu machine ook een laptop kan overnemen met daarop Windows7

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Twee schermen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/15, 22:00:12 »
1.XBMC standaard in het 2e scherm full-screen (inlog XBMC i.p.v. GNOME)
Ik gok dat je dan seperate X moet hebben, gezien je in iets anders dan GNOME inlogt.

Tot slot vroeg ik me af of ik met VirtualBox op mijn Ubuntu machine ook een laptop kan overnemen met daarop Windows7
Werkt Terminal Service client niet gewoon? Dan kan het ook zonder virtualbox.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/16, 23:11:38 »
Het eerste lijkt mij niet mogelijk omdat er dan twee sessies tegelijk draaien... Of misschien kan dat wel via een tty, maar daar heb ik geen kaas van gegeten...

En het overnemen, daar heb je zeker geen VB voor nodig, moet kunnen met bureaublad op afstand. Uiteraard moet je wel eerst op de W-bak een éénmalige toestemming geven/instellen... En die kan er altijd afgegooid worden door degene die op de W-bak zit.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/17, 07:24:45 »
Het is mij ooit gelukt, maar hoe, weet ik niet meer.