Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitzending gemist - maar hoe gezocht?  (gelezen 1786 keer)

Offline koos4401

• Lid
Uitzending gemist - maar hoe gezocht?
« Gepost op: 2010/02/11, 22:18:58 »
In het forum vind ik vaak een soort van "nietus-wellus"-spelletje over uitzending gemist. Wie kan het wel zien en wie niet?

Ik vraag mij af of dat niet wordt veroorzaakt door de wijze van benaderen van de gemiste uitzending:

Ga ik naar Per seconde wijzer van 5-feb-2010 via deze link:
http://omroep.vara.nl/Per-Seconde-Wijzer.1264.0.html die ik netjes heb gegoocheld via VARA en PSW dan kom ik via de keuze in de linkerkolom van het scherm (Uitzending gemist) en deze link daarop: http://player.omroep.nl/?aflID=10606943 feilloos bij het verzoek: "Installeer MS-Silverlight". We weten allemaal dat dat géén goed idee is in Ubuntu.

Ga ik via google op en via de Uitzending gemist-site naar P->Per seconde wijzer--> 5 feb naar de uitzending, dan duikt die feilloos op mijn scherm op en kan die, als ik dat verkies, ook full-screen in Totem worden afgespeeld. Site:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=117&md5=182b6a12bf851c63842c4fac326e1349

Er zal dus steeds moeten worden gevraagd bij Uitzending gemist: Hoe hebt u dat gezocht? Pas dan is diagnose en hulp mogelijk, lijkt mij.

Groeten.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Uitzending gemist - maar hoe gezocht?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/11, 22:21:02 »
Ik zoek het programma altijd op de site van uitzending gemist zelf op en alles speelt gewoon af.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/11, 22:54:49 »
dan kom ik via de keuze in de linkerkolom van het scherm (Uitzending gemist) en deze link daarop: http://player.omroep.nl/?aflID=10606943 feilloos bij het verzoek: "Installeer MS-Silverlight".

Hoe feilloos is dat verzoek om Silverlight te installeren? Ik klik op die link en nadat ik NoScript had uitgeschakeld startte Per seconde wijzer feilloos op. =D
En ik heb beslist geen Silverlight (of Moonlight) geïnstalleerd. Na de installatie van Ubuntu de aanwijzingen op Pjotr's site opgevolgd en alle filmpjes op Uitzending gemist en op YouTube spelen probleemloos af.

Edit: via deze link
Site:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/serie?serID=117&md5=182b6a12bf851c63842c4fac326e1349
start het programma trouwens ook, gewoon in Firefox.

Het blijft dus nog steeds een raadsel waarom de een alles kan zien zonder ingewikkeld gedoe en waarom een ander blijft tobben met het bekijken van filmpjes.

Edit2: merkwaardig. Ik klik net op de eerste link in je bericht, en inderdaad, als ik daar links klik op Uitzending gemist, dan kom ik op die site met het 'verzoek' om Silverlight te installeren. ???

Nou ga ik meestal gewoon naar de site van Uitzending gemist en kies daar het programma dat ik wil zien, dus waarschijnlijk is dát dé reden dat ik nooit wordt lastiggevallen met dat gezeur over Silverlight.
« Laatst bewerkt op: 2010/02/11, 23:14:22 door Mikkel »

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/12, 10:10:34 »
Ik hoop ( verwachten is in deze een te groot woord) dat mensen die problemen hebben met Uitzending gemist, en langs dit topic komen, nauwkeuriger gaan omschrijven hoe hun probleem tot stand is gekomen. Dat maakt forumhulp simpeler, en zij kunnen zelf door de andere route te kiezen uit de problemen komen.
Vandaar mijn vraag @bas.: Wat voegt jouw opmerking:
Citaat
Ik zoek het programma altijd op de site van uitzending gemist zelf op en alles speelt gewoon af.
toe? Ja, ik heb goed geslapen.

Mikkel, ik denk dat jouw opmerking
Citaat
Edit2: merkwaardig. Ik klik net op de eerste link in je bericht, en inderdaad, als ik daar links klik op Uitzending gemist, dan kom ik op die site met het 'verzoek' om Silverlight te installeren. Huh?

Nou ga ik meestal gewoon naar de site van Uitzending gemist en kies daar het programma dat ik wil zien, dus waarschijnlijk is dát dé reden dat ik nooit wordt lastiggevallen met dat gezeur over Silverlight.
aan de zoekenden een extra zetje geeft om de juiste weg tot het resultaat te kiezen.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline armedking

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/12, 10:13:38 »
Oke na het lezen van deze post heb ik het zelf even geprobeerd hoewel ik er nooit naar kijk toch even zien of ik een van de slachtoffers ben.

Ik draai Ubuntu 9.10
met het meta pakket "ubuntu-restricted-extras"
ik had geen enkel probleem met het bekijken van de video's daar.

Ik gebruik uiteraard ook de Restricted versies van Java en Flash

Misschien dat dit iemand verder kan helpen.
Er werd mij op de website niks gevraagd over het installeren of ontbreken van silverlight

Offline jomatber

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/13, 16:12:38 »
ik heb gezocht via uitzending gemist.

ubuntu resricted extras zijn geinstalleerd.
totem speelt niet af

plugins voor:
divx browser
divxwebplayer
gsstreamer
iced tea
java
mplayer
quicktime player
realplayer
shockwave flash
vlc

bij divx films op cd komt de melding: fout met interne gegevens stroom en wordt cd niet afgespeeld.

geinstalleerd zijn totem vlc mplayer

wat te doen?

bernard

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/13, 16:17:06 »
bij divx films op cd komt de melding: fout met interne gegevens stroom en wordt cd niet afgespeeld.

wat te doen?

Verdergaan in het topic dat je al (dubbel) gepost had: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/in-alle-mediaplayers-wordt-avi-niet-afgespeeld/msg555253/#msg555253 ? ;)