Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom gaat het zoeken zooooo slooooom...  (gelezen 764 keer)

Offline john-001

• Lid
Waarom gaat het zoeken zooooo slooooom...
« Gepost op: 2010/02/13, 12:37:20 »
Het zoeken naar bestanden gaat erg traag, zijn er tips om dit te vebeteren? Zijn er misschien programma's die dit kunnen versnellen? Een standaard installatie is hooguit een paar gig en heeft hooguit 100000 files. Zoeken hierin zou flitsend moeten gaan...

Re: Waarom gaat het zoeken zooooo slooooom...
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/13, 12:55:28 »
Gaat het over zoeken op de desktop?

Zoek in dit forum op "recoll"

en installeer via Synaptic

Offline john-001

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/13, 13:07:58 »
Ja het gaat om de desktop, en het zoeken probleem is niet alleen ubuntu gerelateerd maar linux gerelateerd. Verschillende testen gedaan (bijvoorbeeld alle *.jpg etc.) en tot heden geen goed reultaat gevonden. Bagger laten we het zo maar noemen.

Het lijkt erop dat de filemanager zijn werk niet goed doet. Vanuit een resultaat verder gaan met bijvoorbeeld bewerken gaat ook niet echt lekker. Ik had verwacht dat linux hierin veel krachtiger zou zijn.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee...?

« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/13, 13:09:13 »
Gebruik dan ook een zoekmachine met een indexer, in plaats van de standaard zoekmachine die alle bestanden stuk voor stuk doorzoekt. Installeer Tracker en Tracker Applet. Daarna instellen via Systeem -> Voorkeuren en applet toevoegen via rechtsklikken op paneel -> Toevoegen aan paneel.

Offline vis

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/13, 15:39:30 »
Ik ben ook al aardig aan het experimenteren. Heb zojuist recoll geprobeerd... het enige nadeel vind ik, dat hij thunderbird emails alleen maar laat lezen en niet dat je het email bericht kan openen zodat je ook gelijk kan reageren. Google desktop heeft helaas dit zelfde probleem.
Daar in tegen ben ik nu bezig met beagle, wat tot nu toe het beste resultaat geeft. Hij vind eigenlijk alles en opent ook de applicatie en email als je dit wilt. Alleen het adressenboek van thunderbird laten indexeren is mij nog niet gelukt.
Ben nu bezig met tracker..... hier later meer over.

Groeten,

Vis.