Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Backuppen met "Back in time" en straks terugzetten op 10.04 64 bit  (gelezen 1295 keer)

Offline elendil

  • Lid
Hallo!,

Ik ben een leek op Linux gebied en zal een hele lading zaken omslachtig of overbodig doen en ik zit nu met de volgende vraag:

Van de huidige installatie (9.10) maak ik met Back in time backups van de volgende folders;
/var
/etc
/home
/usr/local

Ik neem aan dat ik hiermee zo'n beetje alles backup wat nodig is om de geïnstalleerde programma's terug te zetten. Ook bijv. de passwords van Firefox.

Als ik aan het einde van de maand Vista en Karmic eraf gooi en de 64 bit versie van 10.04 installeer en dan met Back in time alles terug wil zetten, tegen welke problemen loop ik dan aan?
Is het überhaupt verstandig/handig om de 64 bit versie erop te zetten?
Ik heb een Phenom II X4 920 processor en 6 GB geheugen.

Alvast hardstikke bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2010/04/03, 10:32:05 door elendil »


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline vanadium

  • Lid
Re: Backuppen met "Back in time" en straks terugzetten op 10.04 64 bit
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/01, 15:10:53 »
In Linux staan de persoonlijke instellingen van de gebruikers allemaal onder /home. De rest is systeem. Je mag dus zeker NIET upgraden, en daarna systeemdirectories zoals /var, /etc, enz terugplaatsen: gegarandeerd een gebroken systeem.

* Het systeem zelf backuppen, vind ik voor een individuele desktop of laptop computer zinloos. Het opnieuw installeren van een systeem duurt immers niet veel langer dan het herstellen van een backup.