Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe krijg ik mijn IPOD classic aan de praat?  (gelezen 3248 keer)

Offline tango01

• Lid
Hoe krijg ik mijn IPOD classic aan de praat?
« Gepost op: 2010/01/17, 13:04:48 »
Hallo,

Ik ben een beginnende linux gebruiker en ik probeer mijn IPOD Classic aan de praat te krijgen.Ik heb de instructies gevolgd die er zijn voor de IPOD classic. Het lukt wel om muziek te kopieren naar de IPOD mbv Rythmbox, ik zie het ook op de IPOD staan, maar als ik hen afkoppel, staat het niet zichtbaar op de IPOD. Hoe los ik dit op?

Offline ubby

• Lid
Re: Hoe krijg ik mijn IPOD classic aan de praat?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/17, 13:36:58 »
Ik heb zelf geen IPod maar er zijn wel meer topics over de IPod waar je misschien een antwoord kan vinden.
Als je zoekt op IPod in dit forum vindt je een aantal topics, misschien heb je er iets aan.
Zo heb je misschien eerder een oplossing gevonden dan dat iemand hier een oplossing plaatst.

Offline tango01

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/17, 13:47:28 »
Ik heb al rondgeneusd en de aanwijzingen gevolgd op http://wiki.ubuntu-nl.org/community/iPodOpUbuntu#iPodNanoderdegeneratie.283G.29eniPodClassic. Ik kan mijn IPOD wel beheren via Rythmbox en er muziek opzetten, maar de muziek wordt dan zichtbaar op mijn IPOD. Sluit ik mijn IPOD aan, dan zie ik dat er nummers op staan.

Offline petrovski

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/18, 10:12:36 »
Hoi Tango.

met mijn creative zen had ik ook het probleem dat ik geen muziek zag staan in de lijsten als ik hem afkoppelde.
toen kwam ik erachter dat ik eerst een playlist moest maken alvorens de nummers daarna toe te uploaden vanaf mijn pc.

ik hoop dat je er wat aan hebt,danwel inmiddels het probleem hebt opgelost.

groetjes van een mede-ubuntu-gebruiker.

peter

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/18, 10:44:52 »
Je zou ook eens kunnen kijken naar Rockbox. Dit is alternatieve (Open Source) firmware die het mogelijk maakt om gewoon via sleur-en-pleur bestanden van en naar de iPod te krijgen.

http://www.rockbox.org/

« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/05, 19:27:36 »
Heb je hier nog steeds problemen mee?
Ik heb zelf een iPod classic, die werkt hier prima..
RockBox zal je er alleen niet op krijgen.

Probeer eens het programma 'GTKPod' te installeren, die gebruik ik altijd voor mijn iPod.
Je moet wel je iPod toevoegen aan gtkpod, dat doe je zo:
Edit (bovenaan)-->Repository/iPod options-->Add new Repository/iPod

Wat je in het volgende schermpje invult maakt niet veel uit, klik onder gewoon je model aan, en zorg dat je je iPod mountpoint goed hebt staan ;)
(Je iPod mountpoint kan je als volgt vinden:
-Stop je iPod in de computer
-Hij komt op het bureaublad te staan kijk goed welke naam hieronder staat, bij mij is dat gewoon IPOD
-Je mountpoint is: "/media/*naam*"
Dus ik moet daar /media/IPOD invullen.

P.S.
Verplaatst naar Software en configuratie..
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?