Heb laatst mijn P3 waarin drie HD's zitten proberen te verbeteren.
De eerste schijf had slechte sectoren, op deze staat naast windows ook 2 oude linuxen
Op de tweede schijf staat ook windows en een oude linux.
Ik heb op de derde schijf nu ubuntu 9.10 gezet.
Vanwege de slegte sectoren heb ik de prim en de sec gewisseld en ubuntu opnieuw op de derde schijf gezet.
Helaas starte hij nog heel traag op, daarom de volgende herstel gedaan.
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Grub2#HerstelGrub2meteenLiveCDHelaas heb ik daarna de toegang tot de twee windows kwijt.
Ben de herstel nu opnieuw aan het doen en zie bij het maken van de grub.cfg dat:
linux image: ....16..
initrd image: ....16..
linux image: ....14..
initrd image: ....14..
memtest86+ image:...
Maar dan komt de klacht:
grep:/proc/mounts: bestand of map bestaat niet
En zo heb ik vast een niet complete grub weggeschreven...
Hoe herstel ik dit?
[opgelost]
Op mijn P4 heeft het wisselen van de twee schijven wel het gewenste effect gegeven, maar na herinstallatie van de nieuwe windows moest ik het boodreccord opnieuw schrijven.
Naast de nieuwe windows heb ik Ubunto 9.10 versie 64 op deze schijf staan. Op de andere de oude windows.
Vanwege bovenstaande ervaring heb ik de versie van 4 dec gebruikt om de bootlooder te herstellen.
Echter de opnieuw geinstalleerde windows op de zelfde plaats geeft nu na keuze uit het boodmenu: no such device
Is de kode die genoemd wordt door herinstallatie aangepast?
Update Na het werken met ubuntu kreeg ik wel de nieuwe windows opgestart, kennelijk is die kode automatisch aangepast!
Terugkomend op die oude linuxen, deze komen keurig in het menu, maar als je ze kiest komt de klacht van 16 bit of bite.
In de orginele prim en sec had ik een lilo opstart flop, maar die werkt nu niet meer natuurlijk.
Is die toegang nog te herstellen?
Grub wil niet naar een opstart foppy schrijven. Ik vond dit wel handig, mede om te testen....
Al met al een serie vragen, graag wordt ik verder geholpen.
Groeten,
Dick