Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Keepassx andere taal installeren(Xubuntu)  (gelezen 2941 keer)

Keepassx andere taal installeren(Xubuntu)
« Gepost op: 2010/01/09, 15:14:38 »
Ik heb Keepassx geinstalleerd, maar hoe krijg je de Nederlandse taal-module er in?
De module die ik naar het bureaublad gedownload heb heet: keepassx-nl_NL.ts

Groeten, Cyclepiet.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/11, 23:14:02 door Cyclepiet »
Vriendelijke groeten, Cyclepiet.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS
Toshiba Portege, PIII, 192MB, HD 11GB, WiFi (Sweex LW051), Xub. 8.04

Re: Keepassx andere taal installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/09, 20:11:04 »
Heb je KeePassX via de repository geïnstalleerd? Dan zit de taalmodule er volgens mij al in. Wat gebeurt er als je via het menu Extras (aangenomen dat Engels nu de actieve taal is) Settings... selecteert, dan onder Language voor System Language kiest en dan op OK klikt?

« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/09, 21:11:22 »
Heb je KeePassX via de repository geïnstalleerd? Dan zit de taalmodule er volgens mij al in. Wat gebeurt er als je via het menu Extras (aangenomen dat Engels nu de actieve taal is) Settings... selecteert, dan onder Language voor System Language kiest en dan op OK klikt?
Het punt is dat je bij KeepassX in settings, niet zoals in Keepass de mogelijkheid hebt Language te selecteren. Ik heb ook op de site gekeken, maar kon het daar niet vinden.

Lenovo Thinkcentre M58, P 2D, 1.86GHz, 6GB, HD 320GB, NVid. GeF. 7650GS 256MB, Win XP SP3 / Ub. !0.04 LTS

« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/10, 10:21:31 »
Sorry, maar dit volg ik even niet. Over welke applicatie heb je het nu?

Ik heb het over KeePassX (http://www.keepassx.org/), niet over KeePass (http://keepass.info/). In de KeePassX die ik via de repository heb opgehaald, heb ik wel degelijk de mogelijkheid de taal in te stellen.

KeePass - dus zonder de x - werkt voor mij niet goed onder Linux, voornamelijk omdat het de .net vervanger mono nodig heeft en de auto-type functie het niet doet. Met KeePassX heb ik die problemen niet.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/10, 10:23:03 door grizzler »

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/10, 12:17:36 »
grizzler +1. Sterker nog, keepassx uit de pakketbronnen was hier vanzelf in het Nederlands.

Het pakket keepassx kan je uit de pakketbron installeren door HIER te klikken.
Klik links bovenin op Documentatie

« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/10, 16:21:47 »
Sorry, maar dit volg ik even niet. Over welke applicatie heb je het nu?

Ik heb het over KeePassX (http://www.keepassx.org/), niet over KeePass (http://keepass.info/). In de KeePassX die ik via de repository heb opgehaald, heb ik wel degelijk de mogelijkheid de taal in te stellen.

KeePass - dus zonder de x - werkt voor mij niet goed onder Linux, voornamelijk omdat het de .net vervanger mono nodig heeft en de auto-type functie het niet doet. Met KeePassX heb ik die problemen niet.
Ik bedoelde met Keepass de versie die ik onder windows gebruik en met KeepassX degene die ik onder Xubuntu geinstalleerd had. Ik had het via "installeren/verwijderen" en ook via "synaptic" geprobeerd. In beide gevallen hetzelfde resultaat, geen mogelijkheid om de taal te installeren gevonden.

« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/10, 16:26:13 »
grizzler +1. Sterker nog, keepassx uit de pakketbronnen was hier vanzelf in het Nederlands.

Als ik op "HIER" klik, krijg ik een tab met "geen titel"?

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/10, 16:33:54 »
Zojuist Keepassx geïnstalleerd via synaptic. Handig programma en meteen alles in het Nederlands.
Misschien moet je Systeem->Beheer->Taalondersteuning even aanzetten. Die zoekt zelf naar benodigde taalpaketten.

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/10, 17:14:21 »

Jammer, op bepaalde versies van Ubuntu krijg je een venster om apturl te gebruiken.

Bij OK zou apturl de installatie vanuit een pakketbron kunnen doen. Blijkbaar werken dit niet bij iedereen zo.

Klik links bovenin op Documentatie

Re: Keepassx andere taal installeren(Xubuntu)
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/11, 23:13:27 »
Zojuist Keepassx geïnstalleerd via synaptic. Handig programma en meteen alles in het Nederlands.
Misschien moet je Systeem->Beheer->Taalondersteuning even aanzetten. Die zoekt zelf naar benodigde taalpaketten.
Dit heb ik gedaan, maar veranderd niets, zou het b.v. wel in Ubuntu maar niet in Xubuntu werken. Ik kan me voorstellen dat het language deel bij beide anders werkt?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/11, 23:22:56 door Cyclepiet »

« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/11, 23:20:59 »

Jammer, op bepaalde versies van Ubuntu krijg je een venster om apturl te gebruiken.

Bij OK zou apturl de installatie vanuit een pakketbron kunnen doen. Blijkbaar werken dit niet bij iedereen zo.

Dit lijkt op het installeren via de terminal, dit heb ik ook geprobeerd maar dan krijg ik terug dat het al compleet geinstalleerd is, wat eigenlijk ook klopt. Zou het misschien te maken hebben dat het Xubuntu is, dat het language deel hier toch anders werkt?

« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/12, 13:19:43 »
Zou het misschien te maken hebben dat het Xubuntu is, dat het language deel hier toch anders werkt?
Geen idee. Zou best kunnen. Overigens blijkt uit een zoekopdracht dat het bestand keepassx-nl_NL.ts waar je het eerder over had een onderdeel is van de KeePassX sources. In mijn geïnstalleerde exemplaar zie ik het niet terug, wel een keepassx-nl_NL.qm en wel in de directory /usr/share/keepassx/i18n. Bestaat die directory op jouw pc en zo ja, wat zit er in?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/12, 13:23:49 door grizzler »

« Reactie #12 Gepost op: 2010/01/12, 17:13:24 »
Geen idee. Zou best kunnen. Overigens blijkt uit een zoekopdracht dat het bestand keepassx-nl_NL.ts waar je het eerder over had een onderdeel is van de KeePassX sources. In mijn geïnstalleerde exemplaar zie ik het niet terug, wel een keepassx-nl_NL.qm en wel in de directory /usr/share/keepassx/i18n. Bestaat die directory op jouw pc en zo ja, wat zit er in?
[/quote]

Bij mij staan daar de Franse en Duitse files, beide .qm. Wat is het verschil tussen qm en ts? Met ¨copy / paste¨ krijg ik hem trouwens niet van het ¨bureaublad¨ (Desktop) naar ¨/usr/share/keepassx/i18n¨. In de terminal werd het copy command zelfs niet herkend. Ik doe iets fout, de eerste methode leek me niet toegestaan?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/12, 17:26:43 door Cyclepiet »

« Reactie #13 Gepost op: 2010/01/13, 13:34:27 »
Bij mij staan daar de Franse en Duitse files, beide .qm. Wat is het verschil tussen qm en ts?
Aangezien de ts in de sources zit, zal dat wel een bronbestand zijn. De qm is dan de gecompileerde versie.

Citaat
Met ¨copy / paste¨ krijg ik hem trouwens niet van het ¨bureaublad¨ (Desktop) naar ¨/usr/share/keepassx/i18n¨.
Die ts? Doe maar geen moeite, want die heeft een totaal andere interne opmaak dan een qm. Die in /usr/share/keepassx/i18n zetten zal waarschijnlijk geen effect hebben. Je moet echt de qm hebben. Ik heb hier: http://members.ziggo.nl/aconet/spul/keepassx-nl_NL.qm tijdelijk even een kopietje van de mijne gezet.

Citaat
In de terminal werd het copy command zelfs niet herkend. Ik doe iets fout, de eerste methode leek me niet toegestaan?
Welk copy commando heb je gebruikt? Toch niet copy? In Linux moet dat cp zijn.

Als je die qm hebt gedownload, doe dan eens:

sudo mv keepassx-nl_NL.qm /usr/share/keepassx/i18n
in een terminal en vanuit de map waar je het gedownloade bestand hebt staan.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 13:51:34 door grizzler »

« Reactie #14 Gepost op: 2010/01/13, 18:35:02 »
Citaat
Die ts? Doe maar geen moeite, want die heeft een totaal andere interne opmaak dan een qm. Die in /usr/share/keepassx/i18n zetten zal waarschijnlijk geen effect hebben. Je moet echt de qm hebben. Ik heb hier: http://members.ziggo.nl/aconet/spul/keepassx-nl_NL.qm tijdelijk even een kopietje van de mijne gezet.
Citaat

Ik heb de file gedownload en van het bureaublad naar de map /home/piet/Excel gekopieerd (copy / paste). In de terminal naar de map: root@Thinkpad:/home/piet/Excel# , en toen: sudo mv keepassx-nl_NL.qm /usr/share/keepassx/i18n. Dan krijg ik het volgende antwoord: mv: kan ‘keepassx-nl_NL.qm’ niet verplaatsten naar ‘/usr/share/keepassx/i18n’: Bestand of map bestaat niet

Citaat
Welk copy commando heb je gebruikt? Toch niet copy? In Linux moet dat cp zijn.
Citaat

Toch wel, ik weet er te weinig van denk ik, wat meer studeren.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 18:55:42 door Cyclepiet »

« Reactie #15 Gepost op: 2010/01/13, 18:54:50 »
Ik heb de file gedownload en van het bureaublad naar de map /home/piet/Excel gekopieerd (copy / paste). In de terminal naar de map: root@Thinkpad:/home/piet/Excel# , en toen: sudo mv keepassx-nl_NL.qm /usr/share/keepassx/i18n. Dan krijg ik het volgende antwoord: mv: kan ‘keepassx-nl_NL.qm’ niet verplaatsten naar ‘/usr/share/keepassx/i18n’: Bestand of map bestaat niet
Raar. Die map bestaat want je hebt erin gekeken. En het bestand heb je zelf gekopiëerd. Nergens een typefout gemaakt?

Misschien kan je proberen met de opdracht gksudo nautilus (werkt dat onder Xubuntu...???) een nautilus-venster te openen met root-rechten en dan daarmee dat qm-bestand te verplaatsen of kopiëren naar /usr/share/keepassx/i18n .

« Reactie #16 Gepost op: 2010/01/13, 19:11:06 »
Raar. Die map bestaat want je hebt erin gekeken. En het bestand heb je zelf gekopiëerd. Nergens een typefout gemaakt?

Misschien kan je proberen met de opdracht gksudo nautilus (werkt dat onder Xubuntu...???) een nautilus-venster te openen met root-rechten en dan daarmee dat qm-bestand te verplaatsen of kopiëren naar /usr/share/keepassx/i18n .
Ik heb het gedaan zoals hierboven staat, ik heb de regels uit de terminal hier naartoe gekopieerd, mijn indruk is dat ik er geen typefouten in heb (wie ben ik). Ik heb net nog even ¨gksudo nautilus¨ ingetikt, maar ik heb de indruk dat Xubuntu dat niet kent, ik krijg gewoon weer de prompt-regel: root@Thinkpad:/home/piet/Excel# , of had ik eerst helemaal terug naar de root: piet@Thinkpad:~$ , gemoeten?

« Reactie #17 Gepost op: 2010/01/13, 19:16:10 »
Ik heb het gedaan zoals hierboven staat, ik heb de regels uit de terminal hier naartoe gekopieerd, mijn indruk is dat ik er geen typefouten in heb (wie ben ik). Ik heb net nog even ¨gksudo nautilus¨ ingetikt, maar ik heb de indruk dat Xubuntu dat niet kent, ik krijg gewoon weer de prompt-regel: root@Thinkpad:/home/piet/Excel# , of had ik eerst helemaal terug naar de root: piet@Thinkpad:~$ , gemoeten?
Nee, dat zou niet uit mogen maken. Jammer genoeg ken ik Xubuntu helemaal niet, dus ik weet niet op welke punten het afwijkt van Ubuntu. Ik vrees dat ik je verder weinig bruikbaar advies kan bieden.  :(

« Reactie #18 Gepost op: 2010/01/13, 19:20:19 »
Nee, dat zou niet uit mogen maken. Jammer genoeg ken ik Xubuntu helemaal niet, dus ik weet niet op welke punten het afwijkt van Ubuntu. Ik vrees dat ik je verder weinig bruikbaar advies kan bieden.  :(
Grizzler nog wel bedankt, ik heb toch zeker wat geleerd, misschien dat er iemand anders is die me verder kan helpen, ik wacht af.