Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mailmappen plotseling verdwenen in Evolution  (gelezen 2001 keer)

Offline wilgerlot

• Lid
Mailmappen plotseling verdwenen in Evolution
« Gepost op: 2010/01/12, 19:39:55 »
Mijn mailmappen inbox, outbox, spam etc. + inhoud zijn plotseling verdwenen in Evolution. Hiervoor in de plaats is 'Zoekmappen' gekomen, waar helemaal niets in staat. De overige labels van Evolution te weten adresboek, agenda's, taken, memo's staan wel netjes op hun plek en de inhoud is gewoon toegankelijk.
Hoe krijg ik m'n mailmappen terug? Via importeren kan ik alleen maar bestanden terughalen. De mappen met inhoud zijn wel te zien in bestandsbeheer: persoonlijke map - .evolution - mail - local, dus ik ben ze niet echt kwijt.
Weet iemand raad?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/13, 17:37:40 door wilgerlot »

Offline vilamar

• Lid
Re: Mailmappen plotseling verdwenen in Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/12, 20:45:23 »
staat er boven 'zoekmappen' dan niet meer 'op deze computer', met een aanklikbaar pijltje ervoor ?

Offline wilgerlot

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/12, 21:01:09 »
Nee. Ik voeg even een schermafdrukje bij. Als ik op het pijltje bij zoekmappen klik komt er een lege submap getiteld 'niet passend'
« Laatst bewerkt op: 2010/01/12, 21:17:03 door wilgerlot »

« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/12, 21:33:16 »
Als het goed is staan je e-mails ook onder Zoekmappen - Niet passend

Ben je de map Op deze computer ook kwijt bij het onderdeel Adresboek?
Ook al Shift + Control +W (Nieuw venster) geprobeerd?

Alternatief, maak eerst een backup (Backuparchief aanmaken)
Index bestanden verwijderen, die worden bij herstart opnieuw aangemaakt.
Dit heeft mij in het verleden al eens van problemen verlost.

For n00bs - NOTE -USE ONLY AT YOUR OWN RISK!!! This might not apply to your problem, but it's relatively unrisky.
1. Close Evolution.
2. Open up your terminal (Applications > Accessories > Terminal) - are you tingly yet?
3. type

rm ~/.evolution/mail/local/Inbox.ev-sum*

and hit enter/return.

Met een beetje geluk is het hierna verholpen.

Offline wilgerlot

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/12, 21:43:18 »
Ga ik proberen.
....
Het lukt niet. Ik krijg de volgende melding:
kan `/home/gerdi/.evolution/mail/local/Inbox.ev-sum’ niet verwijderen: Bestand of map bestaat niet
« Laatst bewerkt op: 2010/01/12, 21:52:09 door wilgerlot »

« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/12, 21:51:04 »
Hallo, Evolution doet soms een beetje raar (wel eens gezocht naar een mail van een bepaalde afzender? Crash gegarandeerd!). Ik zou dit proberen. Verplaats je hele Evolution-local-dir naar je desktop (inbox, sent, etc.). Start Evolution. Die vindt natuurlijk niets. Sluit Evolution. Kopieer genoemde map naar de plek waar die hoort en start Evo opnieuw. Werkt het nu?

Indien niet: geen probleem, want je hebt de map met al je mails nog steeds paraat (in te zien met een editor), je moet dan alleen nog wat anders proberen. Komt meestal/altijd wel weer goed...

Offline wilgerlot

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/12, 22:03:14 »
Het werkt! Geweldig bedankt voor je hulp.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/12, 22:10:30 door wilgerlot »

Offline wilgerlot

• Lid
Re: Mailmappen plotseling verdwenen in Evolution (nog niet opgelost)
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/12, 23:27:16 »
Te vroeg gejuicht. Ik had alle data terug, sluit Evolution af, open het weer en heb precies hetzelfde probleem. Alleen staat er nu onderin het scherm ook een foutmelding. "Fout tijdens openen van map mbox:/home/XX/evolution/mail/local#Drafts"
En dit doet een belletje rinkelen, want het probleem trad op nadat ik een mail waaraan ik werkte als concept had opgeslagen.
Ik heb de truc van Paul Matthijsse nog een keer herhaald. Zelfde resultaat. Eerst werkt het maar na afsluiten en weer openen van Evolution hetzelfde probleem. Vervolgens Evolution via synaptic pakketbeheer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, backup geïmporteerd en weer hetzelfde probleem.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen?