Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [songbird] bestanden afspelen van externe (ntfs) HDD  (gelezen 694 keer)

[songbird] bestanden afspelen van externe (ntfs) HDD
« Gepost op: 2010/01/12, 20:16:47 »
weet iemand of het mogenlijk is, en zo ja hoe, om media (.mp3, .mp4, en .aac) aftespelen in songbird vanaf een externe HDD?

ik heb mijn muziek op een USB-HDD (die is groter....) en ik kan nu songbird niet zo ver krijgen dat ik dat kan toevoegen en afspelen.
dat is nogal ee probleem, want ik gebruik die omdat mijn interne HDD niet genoeg ruimte over heeft voor al mijn media.
ik kan het wel afspelen, maar alleen zonder muziek bibliotheek en in een andere speler.

ik gebruik in win. altijd iTunes, en heb ik songbird eerder al gebruik en dat beviel prima, toen opende hij de media ook gewoon vanaf de externe HDD.
waarom nu niet, en hoe zorg ik dat hij dat toch doet?

ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: [songbird] bestanden afspelen van externe (ntfs) HDD
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/12, 22:58:59 »
even een update, hij heeft het nu wel gevonden, maar als ik probeer iets (in dit geval "the last saskatchewan pirate" van de "arrogant worms") af te spelen, krijg ik dit:
The file or stream (file:///Z:/iTunes/Music/Compilations/Live%20Bait/12%20The%20last%20Saskatchewan%20pirate.mp3) could not be found.dus het inlezen van itunes music library.xml is wel goed gegaan (ondanks de fout die ik kreeg bij het kiezen van het bestand), maar hij houd er geen rekening mee dat dat Windows paden zijn.

dat wil zeggen:
Z:\iTunes moet in linux /media/maxtor USB HHD/iTunes/ worden (hij verwacht geloof ik datik een iTunes bibliotheek van af OS X gebruik (kan ik op zich wel, maar op de HD van mijn mac past het nooit allemaal....)

Re: [songbird] bestanden afspelen van externe (ntfs) HDD
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/13, 16:20:08 »
heb ze los toegevoegd, nu toen ze het wel...