Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teksten in GRUB knipperen en kan ubuntu niet opstarten  (gelezen 680 keer)

Offline JPtja

• Lid
Teksten in GRUB knipperen en kan ubuntu niet opstarten
« Gepost op: 2010/01/09, 19:15:32 »
Hallo,
Een uurtje geleden was ik nog bezig wat bestandjes te kopiƫren van emesene, waarna alle icoontjes veranderden in een wit blaadje. Eventjes herstarten, dacht ik, maar toen ik in grub kwam, knipperden alle namen van besturingssystemen.. Da's zowiezo al vreemd, maar ok. Ik selecteer dan de bovenste ubuntu-kernel (2.vanalles-16), krijg het witte ubuntu-logo'tje te zien en daarna een witte horloge-cursor te zien op een zwarte achtergrond, die muis kan ik dan weer wel bewegen... Verder gebeurt er helemaal NIETS.
Dan maar in de recoverymodus duiken, maar daar is het hele standaardmenu ook verdwenen. Krijg gewoon een hele waslijst met tekst, waar volgens mij geen fouten in staan... Dit gebeurt (lijkt mij) in een tty1, meteen als root@jacob-laptop:~#
Heeft iemand zoiets ooit eerder meegemaakt en kunnen oplossen zonder een herinstallatie?

Offline TopGear

• Forumteam
Re: Teksten in GRUB knipperen en kan ubuntu niet opstarten
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/09, 21:37:11 »
Misschien eerst even gewoon opstarten tot je het horloge krijgt, en dan op ctrl+alt+F1 drukken en "sudo startx" invoeren. Hopen dat het werkt!

Offline JPtja

• Lid
Re: Teksten in GRUB knipperen en kan ubuntu niet opstarten
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/09, 22:06:20 »
Helaas doet dat ook niets.....
Via het menu waar gewoonlijk de recovery zou staan, kom ik wel in een tty1 terecht, via daar heb ik int iedergeval wel al mn bestanden kunnen back-uppen...
TIjdens het rondzoeken in mn mappen kwam ik erachter dat er een hele stapel aan bestanden ontbreekt in /usr/share.. :S
Dus ik denk dat dit gewoon een nieuwe installatie nodig heeft..