Heb het een tijdje gedraaid, een virusscanner (AVG-free) onder XP in VBox, maar werd er helemaal gek van: telkens (met vaak een tussenpoos van dagen) moest de sessie zijn definitie bijwerken, een scan-actie uitvoeren of had een reboot nodig (bij een nieuwe engine). Gevolg was dat ik meer aan het wachten was, terwijl *juist* een gesuspende sessie zeer snel (1-5 s) actief kan zijn.
Ik doe dat niet meer, en ik gebruik de sessie alleen maar om dat ene Windows-programma te draaien (dat niet draait onder Wine/native), dus niet surfen (al helemaal niet met IE) of mailen. Ik maak wel snapshots waardoor ik altijd snel en veilig kan terugkeren naar een situatie die ik ken: de locale programma's die ik installeer gaat *zonder* connectie met internet, waarmee uitgesloten wordt dat ik een virus oploop (programma's komen uit betrouwbare bron). Mocht ik in het onwaarschijnlijke geval dan toch een virus opgelopen hebben, dan is tie ook weer weg als ik de snapshot terugzet. Wel altijd netjes de Windows-updates binnenhalen.