Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zwart scherm na 1 dag  (gelezen 718 keer)

Offline Willy4

  • Lid
Zwart scherm na 1 dag
« Gepost op: 2009/12/27, 15:13:41 »
Goedemiddag,

Gistermiddag heb ik op een met XP dualboot pc een verse installatie van Karmic gedaan omdat de vanuit Jaunty geupgrade versie niet helemaal lekker werkte.
Alles ging goed. Vanmorgen heb ik nog wat uiterlijke kenmerken en kleurtjes veranderd in o.a. Gnome-Colours en de opstart manager. Alles zag er prima uit, niks aan de hand.
Tot aan het eten... pc aan laten staan en toen ik na ongeveer 2 uur weer aan de pc ging zitten, stond het scherm op zwart. Na herstart, keurig het grubmenu en daarna zwart. Tekstconsole doet het niet, recovery doet het niet. Niks.
Windows doet het overigens wel.

Ik heb de installatie gisteren met Unetbootin vanaf de harde schijf gedaan omdat ik hier geen cd-r(w) tot mijn beschikking heb.
Ik ben dus niet thuis, het is niet mijn pc en ik heb alleen ca 1,2 gig vrije ruimte op een usb-stick en zo'n 250 gig vrije ruimte op de harde schijf

Wat kan ik nu het beste doen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Compaq Presario SR5552NL
Intel(R) Core(TM) Duo CPU E2700@2.53 GHZ
Ati Radeon HD3600 Series
Serial Ati Storage Controler - 27C0 Intel(R) 82801GB/GR/GH (INCH7Family)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline jonux

  • Lid
Re: Zwart scherm na 1 dag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/27, 19:26:25 »
Heb je updates gedaan ?

Het zou kunnen zijn dat je na de installatie updates hebt gedaan. M.n. de grafische driver kan ge-update zijn.
Problemen merk je dan pas na een reboot.
Ook kan het zijn dat je scherm met een te hoge frequentie wordt aangestuurd, waardoor deze dit niet herkent en zwart wordt.
Foxconn A6VMX / AMD Athlon(tm) 7850 Dual-Core Processor
UBUNTU 9.10 karmic/compiz/emerald

Offline Willy4

  • Lid
Re: Zwart scherm na 1 dag
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/27, 21:45:48 »
Heb je updates gedaan ?

Het zou kunnen zijn dat je na de installatie updates hebt gedaan. M.n. de grafische driver kan ge-update zijn.
Problemen merk je dan pas na een reboot.
Ook kan het zijn dat je scherm met een te hoge frequentie wordt aangestuurd, waardoor deze dit niet herkent en zwart wordt.

Ik heb vanmorgen geen updates gedaan en omdat het beeld goed was, heb ik er ook niet bij stil gestaan een driver te installeren.
Ik was zelf al wel op het idee gekomen om dat alsnog te doen, maar omdat de tekstconsole het ook niet doet, weet ik niet hoe.
Hm, tja. Zal van de week maar eens een cd branden dan en volgend weekend eens kijken of ik dit op kan lossen.
Iemand een idee of ik het best een live-cd, installatie dvd of alternate-cd kan branden hiervoor?
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)