Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)Kan je systeemherstel doen? veel programma 's weggegooid, geen geluid  (gelezen 4852 keer)

Hallo,

ik ben een beetje te enthousiast aan 't rommelen geweest in het Ubuntu softwarecentrum en bij Synaptic om een en ander te verwijderen dat ik dacht dat niet nodig is. Nu blijkt er niks van geluid nog te werken. Ik kan geen muziek afspelen die ik al op mijn computer had staan en als ik iets van frostwire download, krijg ik dit te zien als ik het wil afspelen: Failed to connect stream: Te groot

Hoe kan ik mijn geknoei ongedaan maken en zorgen dat alles terug geïnstalleerd was zoals het moest? Kan je bij Ubuntu een systeemherstel doen zoals bij Windows, of moet ik alles helemaal terug installeren met de cd? Ik heb de laatste versie van Ubuntu erop staan, de 9.10 Karmic Koala.

Alvast bedankt voor de hulp.

Els
« Laatst bewerkt op: 2009/12/24, 11:21:23 door Wanda »

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Kan je systeemherstel doen? Teveel programma 's weggegooid, geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/24, 09:40:22 »
Wat je kunt proberen, is ubuntu-minimal en ubuntu-desktop te herinstalleren.
De exacte namen weet ik niet uit mijn hoofd en op het werk gebruiken we geen Ubuntu :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Lexaldo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/24, 09:51:35 »
Omdat er wellicht nog wat nutteloze programmaresten op je schijf staan zou je eerst een kleine schoonmaak kunnen doen. In de terminal:sudo apt-get clean && sudo apt-get autoremoveIn synaptic->Status kun je checken of er resterende configuratie wordt gemeld. Die kan volledig verwijderd worden.

Daarna zou je de multimedia kunnen herinstalleren m.b.v. Pjotr's site http://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Offline ivo

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/24, 10:30:43 »
Bestaat er geen logging in Ubuntu die bijhoudt wie, wanneer, welke software installeert c.q. verwijderd?
Dat lijkt me dan een omissie in het systeem. Vanuit Synaptic kan dat redelijk simpel worden geregistreerd lijkt me.
Die kent de primary UID van waaruit sudo wordt gebruikt en weet welke acties worden uitgevoerd.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/24, 10:35:03 »
Hallo,

ik ben heel de lijst af gegaan van plugins enzo om te installeren. Er mankeert nog iets, alleen heb ik geen idee wat. Of moet ik misschien eerst de computer afsluiten en terug opstarten voordat alles toegepast word? Dat ga ik dadelijk proberen.

Alvast bedankt voor de hulp, ik ga nu eventjes afsluiten en de computer terug opstarten, zien of het dan werkt.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/24, 10:46:03 »
Iedereen van harte bedankt voor de hulp, ik heb terug geluid! Dank u wel, ik wist echt niet wat ik moest doen. Jullie hebben mijn dag goed gemaakt.

Groetjes,

Els

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/24, 11:04:51 »
Jullie hebben mijn dag goed gemaakt.
Sorry Els, maar aan mijn advies had je niet veel.
Jouw dag is dus niet door mij goedgemaakt :lol:

Maar ik ben wel blij, dat alles gelukt is, zonder een nieuwe installatie,
nu ga jij vrolijk de feestdagen in.........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/12/24, 11:10:01 »
Inderdaad ja, vrolijk ben ik wel dat het gelukt is. Ik vreesde al dat ik heel de installatie terug moest doen met de cd en daar had ik geen zin in. Bedankt allemaal.