Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome panel naar onder geplaatst  (gelezen 1243 keer)

Gnome panel naar onder geplaatst
« Gepost op: 2009/12/22, 13:30:11 »
In een poging mijn bureaublad opnieuw in te delen het ik Gnome panel naar beneden geplaatst. Nu is hij niet meer te zien en ook niet meer te verplaatsen.

Is er een manier om bij de settings te komen, zodat ik die weer naar boven kan zetten. Het aanmaken van een nieuwe balk helpt ook niet.
Wanneer ik op de rechter muisknop klik onderin krijg ik niet de optie om een nieuwe balk te maken.

Wie kan mij helpen want ik moet nu alles handmatig opstarten. Alvast hartelijk dank!
Crashing is the only thing Windows does quickly

Re: Gnome panel naar onder geplaatst
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/22, 14:35:21 »
Probeer je scherm resolutie te verhogen of te verlagen. Wie weet kun je de werkbalk weer aanklikken.

gr Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/22, 15:57:41 »
Probeer je scherm resolutie te verhogen of te verlagen. Wie weet kun je de werkbalk weer aanklikken.

gr Karel,

Goeie tip, maar ik heb geen mogelijkheid om bij de settings te komen. Ik heb al geprobeerd met rechtsklikken op het bureaublad en dan tekst te plaatsen bij de icoontjes, maar dat helpt ook niet. Ik verwacht dat het ook wel via een terminal commando kan, maar welke moet ik dan gebruiken. Al kon ik de settings maar via de achtergrond wijzigen.

Bedankt voor de moeite iig.

Crashing is the only thing Windows does quickly

« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/22, 16:32:49 »
Probeer eens: killall gnome-panel

« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/22, 16:33:27 »
Kijk eens bij onderstaand topic, dat gaat over hetzelfde probleem:

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/ubuntu-laat-maar-de-helft-van-m'n-scherm-zien!

Zo kan je het via de terminal proberen te fixen.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/22, 16:52:15 »
En anders kun je altijd nog terug naar de begininstellingen (zoals bij een verse install)

in terminal:
rm -rf .gnome2 .gconf .gconfd . metacity
en dan
sudo reboot
Se non è vero, è ben trovato (als het niet waar is, is het goed gevonden)
Desktop: Kubuntu | Laptop:Lubuntu