Beste mede forumleden,
Al eerder heb ik een poging gewaagd om via dit forum een antwoord te krijgen op mijn probleem. Helaas lukte dat toen niet daarom een nieuwe poging.
Ik zal eerst de situatie beschrijven. Op mijn Medion desktop pc met XP media center had ik in dual boot ook Ubuntu 8.04 geïnstalleerd. Beide systemen werkten goed. Toen heb ik op een dag de achteraf gezien niet zo gelukkige poging ondernomen om Ubuntu 8.04 te gaan updaten. Eerst naar 8.10, dat ging en toen naar 9.04 en toen ging het mis. Bij het opstarten krijg ik nog steeds het scherm om de keus tussen XP en Ubuntu te maken en zelfs staat er 9.04 2.6.28.16, maar als ik dan voor Ubuntu kies, blijft het systeem hangen en knipperen er twee lampjes op het toetsenbord.
Ik ben nu van plan om 9.04 of 9.10 opnieuw te gaan installeren, want dat lijkt me een betere keus dan te proberen om de zaak te repareren. Ik zou trouwens ook niet weten hoe dat moet.
Als ik via G-parted kijk hoe de harde schijf eruit ziet krijg ik het volgende beeld:
dev/sda1/ntsf/boot
dev/sda2/extended en als ik deze uitklap zie ik
dev/sda6/ext3
dev/sda7/linus/swap
dev/sda8/ext3
dev/sda5/fat32/recover
Onder Windows heb ik een C en een D partitie en op D staan de recover files.
Ik heb gelezen dat als ik via G-parted bijvoorbeeld Ubuntu eraf zou halen dat ik dan problemen krijgen met de bootmanager.
Tenslotte, ik heb een aantal ubuntu-distributies van internet geplukt. Het vreemde is dat als ik via de 9.04 schijf prbeer op te starten, zonder te installeren, dat dit niet lukt. Met de 9.10 schijf lukt het wel. Dan krijg ik een normaal scherm en kan ik bijvoorbeeld G-parted opstarten.
Kortom, wat is wijsheid. Wie geeft mij advies over de stappen die ik moet nemen of weet een link waar dit te vinden is.
Met vriendelijke groet,
Winus