Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Beeldscherm is de weg kwijt in 9.10  (gelezen 729 keer)

Offline gerben3

• Lid
[opgelost] Beeldscherm is de weg kwijt in 9.10
« Gepost op: 2009/12/11, 22:56:15 »
Op mijn Ubuntu 9.10 is mijn beeldscjerm helemaal van slag.  ALs ik opstart dan zie ik nog wel het welkoms scherm waarop ik mij kan aanmelden. De desktop is vervolgens helemaal weg. Er staan allemaal vreemde strepen op mijn scherm.  Zie helemaal geen tekst meer en kan alleen nog maar het systeem uitzetten.  Ook opstarten in de veilige gnome omgeving geeft hetzelfde resultaat.  Geen idee wat nu te doen.  Het heeft wel altijd goed gewerkt.  Iemand een oplossing :-[

« Laatst bewerkt op: 2009/12/13, 11:39:08 door gerben3 »

Offline Dick2

• Lid
Re: Beeldscherm is de weg kwijt in 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/12, 21:28:54 »
Doet-ie dat ook vanaf de live-cd?

Groet,
Dick

Offline gerben3

• Lid
[opgelost] Re: Beeldscherm is de weg kwijt in 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/13, 11:38:47 »
Ja.  Precies hetzelfde.  Dat was voor mij de reden om de video kaart eens kritisch te bekijken.  Video kaart eruit en beeldscherm aangesloten op de standaard VGA connector van het MB.  Daarna was het probleem opgelost en werkte alles weer als voorheen.  Blijkbaar de video kaart dus kapot.   :rolleyes:

Offline Joshua822

• Lid
Re: [opgelost] Beeldscherm is de weg kwijt in 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/13, 12:23:51 »
Citaat
Ja.  Precies hetzelfde.  Dat was voor mij de reden om de video kaart eens kritisch te bekijken.  Video kaart eruit en beeldscherm aangesloten op de standaard VGA connector van het MB.  Daarna was het probleem opgelost en werkte alles weer als voorheen.  Blijkbaar de video kaart dus kapot.   rolleyes

Ik zou niet direct zeggen dat dit een defect is in de grafische kaart als dit pas gebeurd als je bij de desktop van Ubuntu komt.

Welke grafische kaart gebruikte je voorheen en gebruikte je voor die grafische kaart gesloten stuurprogramma's ? Komt hetzelfde probleem ook voor in oudere / nieuwere ( de eerste alpha van Ubuntu Lucid Lynx, alhoewel ik niet denk dat Lucid Lynx nu al nieuwere versies van stuurprogramma's aan boord heeft ) ?